Effe zonder gekheid - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Effe zonder gekheid - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Effe zonder gekheid

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

03 November 2010 | Australië, Coffs Harbour

De vorige keer dat jullie bericht van mij hebben gekregen, ben ik nog iets vergeten door te geven, dus bij deze mijn oprechte excuses en krijgen jullie het nu ook gelijk eerst te lezen.

Onderweg naar Anna Bay, wilde ik nog stoppen bij Gosford. De plaats waar onze oud-Nac vedette Patrick Zwaanswijk speelt. Helaas kwamen we daar redelijk laat langs (uurtje of half 3) en was alles hermetisch afgesloten. Geen training, geen wedstrijd, kortom helaas geen Patrick Zwaanswijk.
Volgende keer heb ik misschien meer geluk. Wel zijn we even rond het stadion gereden en door het drukke, maar gezellige centrum. Maar al gauw moesten we verder richting Anna Bay, want dat was nog 2 en half uur rijden. De rest van het verhaal over Anna Bay kunnen jullie terug vinden in het andere verhaal.

Eindelijk was het dan zover. Weer richting Coffs Harbour. Het hostel waar ik vier en half jaar geleden een lange tijd heb doorgebracht. Zou alles nog hetzelfde zijn? Ze gebruiken nog steeds dezelfde foto's in de folders als vijf jaar geleden, dus dan maar uitzoeken hoe het nu echt is.
En ja hoor!!! Alles is nog precies hetzelfde. De lakens, de banken, de bedden, keuken, zwembad. Alles! Behalve de bankjes bij het zwembad. Die zijn inmiddels geel geschilderd.
Omdat we redelijk laat aankwamen en we nog eten over hadden van Anna Bay, kwam ondertekende op het idee om bij het strand waar ik 'vroeger' nog weleens op de plank probeerde te staan en bijna verzoop, de etensresten op te gaan maken. Zonde om alle halfvolle verpakkingen weg te gooien, niet?
Na het eten, hebben we nog even zitten kijken naar alle stunts die men aan het uithalen was op de grote golven van Coffs Harbour. 's Avonds zijn we nog even een rondje gaan lopen en ook daar is niks veranderd. Nog steeds elke vrijdag beach party in het Plantation hotel en elke maandag quiz night. Hier heb ik niet aan meegedaan, omdat we zondags pas aankwamen en 's maandags was ik gaar van het strand. Maandag heb ik trouwens ook afscheid genomen van mijn tweede reisgenoot Elin. Zijn vertrok richting Byron Bay, waar ik vandaag heen ga, maar zij is als het goed is alweer noordelijker. Om het subtiel te brengen, was het een bijzonder persoon. ;-)
Midden in de supermarkt dansen (en dan gek vinden dat mensen verbaasd kijken) en een aparte visie op de wereld, maar goed. Af en toe was het zo beschamend dat het gewoon ook wel leuk was.
Nu zit ik dus even zonder reisgenoot. Niet zo heel erg. Eindelijk een beetje privacy en misschien kom ik onderweg wel weer een nieuw persoon tegen. Zo maak je tenminste wat mee en heb je iets om over te typen.
Gisteren heb ik lekker op het strand gehangen en met een boogie/body board lekker in de golven gespeeld. Toen de golven groter begonnen te worden (net als op tv) begon het pas echt leuk te worden, maar al gauw kwam de strandwacht om te zeggen dat ik maar beter een stukje op kon schuiven vanwege de stroming. Helaas waren de golven daar ook gelijk minder hoog. Maar na een tijdje had ie genoeg vertrouwen en liet ie mij m'n gang gaan. Dat krijg je met toeristen he? Geen local, dus weer zo'n rare die niet weet wat ie doet. In dit geval wist deze wel wat ie deed ;-)
Gisteravond zijn we met een aantal naar het centrum gegaan voor een pooltoernooi. Zo slecht als ik ben, heb ik maar besloten toe te kijken onder het genot van een steak en wat biertjes. Ook kwam ik daar drie Nederlandse meiden tegen. Een uit Den Bosch, 2 uit Grunn.(Groningen) Die blijven hier nog een tijdje hangen om blueberry's te plukken. Deed me gelijk denken aan die leuke tijd vroegah.
Na wat gedronken te hebben werd het tijd voor mijn bedje.

Hoewel het eigenlijk wel te verwachten was, kon de groep in het hostel van deze keer niet tippen aan vijf jaar geleden. De sfeer was iets minder gezellig, maar toen hadden we ook een unieke groep. Ook heb ik de eigenaar (Ian) niet gezien. Hij heeft inmiddels personeel en is volgens mij best hard gaan groeien, waardoor het iets minder is. Niet dat het het terugkomen niet waard was, maar de gezelligheid was niet zoals toen.... Daarom weet ik niet zeker of ik ook hetzelfde hostel in Bundaberg ga bezoeken, maar dat zie ik allemaal nog wel.

Vandaag staat een korte rit naar Byron Bay op de planning. Dit is een ritje van zo'n 3 uurtjes. Daar ga ik nog even op het strand hangen en morgen weer door richting het noorden. Dan wordt het een lange rit denk ik, want ik wil Brisbane overslaan en dan iets ten noorden uitkomen. En de tijdsdruk.... Wat een ellende. Zoveel te zien, zoveel te genieten en maar 2 en halve week te gaan.
Maar......Dan komt Nieuw Zeeland om de bocht en dat wordt weer een nieuwe ervaring.
Gegroet uit een zonovergoten Coffs Harbour!

  • 03 November 2010 - 04:52

    Petra:

    Was je reisgenoot misschien net zo gek als ik;-)
    Wat een ellende zeg die tijdsdruk?! Je mag wel opschieten..... hi, hi! Maar...... DOE VOORZICHTIG!
    'Ja Ma',... dan is het goed. Geniet en heel veel xxx-jes van je mamsie

  • 03 November 2010 - 05:33

    Johan:

    Hoi Benji,

    Nu weet ik dat Nederlanders kampioen klagen zijn maar, klagen omdat je nog maar 2 en een halve week vakantie te gaan hebt,(van de 4 a 5 maanden?) shame on you! Je zal inmiddels lekker gekleurd zijn en lijken op een aborigional de orginele bewoners van Down Under.
    Zon, zee, strand en alle vrijheid van de wereld, doen wat je wil doen, geen mensen die op je nek zitten mee te kijken, wat wil een mens nog meer!?
    Na een tocht zigzaggend tussen alle werkzaamheden en vertragingen over de snelweg met windkrachtje 7 en bakken vol met regen ben ik net weer met het werk gestart en er heerst een lichte gespannen situatie na alle bombriefen en pakketten die overal schijnen op te duiken,
    in Europa, vooral in Athene.
    Als ik dan jouw verhalen lees, bekruipt mij het gevoel om eigelijk ook onmiddelijk mijn koffer te pakken en de boel de boel te laten, maar ja de realiteit is helaas anders!?
    Benji veel plezier met het vervolg van je trip, en als je niet alles gezien hebt, heb je toch ook weer een goede reden om nog een keer terug te gaan!? Elk nadeel heb ook weer zijn voordeel, volgens mij was dat en ajaxcied die dat zei!?
    Heb je inmiddels je Padi gehaald of gaat dat nog gebeuren?
    Ik ga nu hard aan het werk, nogmaals veel plezier en kijk alweer uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes van een aarde donker en nat Schiphol.

    Johan

  • 03 November 2010 - 06:51

    Daantje:

    Hey little, big brother,

    How is life? I've written this elle lange text. So i know now what you allemaal doing. So you have a problem with your tijd. Its not genoeg? But i have de oplossing. If you put your feet on the right voetpedaal in your auto. And you gave u fucking hell of gas, then your are very fast terug waar that car mot wezen. So, no problem any more.
    And zonder problems kun je much more genieten. So, i wish you a lot of fun and hope that you volop geniet from all the things that your are going to do. Have fun!!!
    Lots of kusjes from your big little sister from Julianadorp, het most winderige point of this froglandje.

  • 03 November 2010 - 08:22

    Hans:

    Ha, die Ben

    Dus je zweedse is weer vertrokken en heb je het rijk nu alleen. Heerlijk toch, al zul je misschien haar kookkunsten missen.
    Op naar het zonnige noorden,
    klinkt gek, hier moet je naar het zonnige zuiden.
    Doe het kalm aan. Twee en een halve week zijn zo om.
    Geniet van het zonnetje en de omgeving en leef je uit.

    P.S Ze komen zo de caravan ophalen, dus die zijn we kwijt. Krijgen een hoop ruimte achter.
    Dan nog een paar bandjes halen en kan de vouwwagen er staan. Ruimt zo heerlijk op. Rij voorzichtig en ik ook van jou.

  • 03 November 2010 - 11:52

    Mathijs:

    Trainer, we hebben al 2 wedstrijden niet gewonnen. Ik denk er serieus over na om een webcam om het veld te plaatsten zodat je mij kan bijstaan met het tactische denkspel. ;) Veel plezier, klinkt allemaal zeer goed wat je aan het doen bent. Tot in de pruimentijd, joesssss!!

  • 03 November 2010 - 12:22

    Lieke:

    Goed verhaal Ben! Heerlijk leventje daar, of lijkt dat maar ;)
    Have fun!

  • 03 November 2010 - 19:56

    Cyriel:

    mooie verhalen bennie.
    nu heb ik helemaal zin om langs te komen. tot 29 dec.

  • 05 November 2010 - 15:28

    Jordin:

    hoe is het daar,(goed of
    slecht) leuk dat dit kan
    oome ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 61696

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: