Niet volgens plan - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Niet volgens plan - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Niet volgens plan

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

07 November 2010 | Australië, Caloundra

Ik denk maar dat ik het vooruit plannen op ga geven, want daar ben ik totaal niet goed in. Tenminste, daar ben ik wel achter gekomen, want ik hou me er toch niet aan. Mijn planning was namelijk 1 nachtje te blijven en door te rijden naar Brisbane of omgeving. Weer is daar niks terecht van gekomen, want ik ben weer eens blijven hangen in Byron Bay. 1 nacht werden er alweer 4, dus is het schema ook gelijk maar weer veranderd haha. De reden was dat het voor de verandering weer gezellig was in het hostel. Lekker relaxed en een zwembad met een hot tub (lekker warm water).
Om maar gelijk een citaat te nemen uit de rough guide om jullie een indruk te geven:
“Gelegen in Bushland, met hippiesfeer. Je moet ervan houden, en omdat zoveel backpackers er willen overnachten en langer blijven dan gepland, kan het er erg druk zijn.”

Kortom, veel plezier. Barretje recht tegenover met een eigen brouwerij, waarvan het bier erg goed smaakt. Wat wil je nog meer? Ja oke, een gezonde jongen weet wel wat meer te verzinnen natuurlijk ;-) Er waren overigens wel erg veel Nederlanders aanwezig, maar wij als internationale kamer hadden het zelf al gezellig genoeg. Heb wel eventjes opgetrokken met een aantal Nederlanders, maar voornamelijk met een groep Australische kerels de eerste nacht tot in de vroege uurtjes, maar die moesten de volgende dag weer op pad,een Duitser (ook hier stikt het er de moord van, al zit er tegenwoordig ook vrouwelijk schoon tussen) en een Engelsman, die ik af heb gezet in Surfers Paradise. Ook vandaag veranderde de plannen constant. Ik was eigenlijk van plan maar door te rijden naar Surfers Paradise, maar ik had al gauw in de gaten dat parkeren een ramp zou worden. En omdat ik toch wel een beetje schade in moet halen van afgelopen dagen, besloot ik afscheid te nemen van mijn kamergenoot Mark (die Engelsman) die ik heb afgezet in surfers. Dan maar door naar Rainbow Beach. Schiet lekker op. Nog maar 250 km rijden naar boven en je bent er. Totdat....
Australia Zoo, 12 km. Toeristische route ook nog? Laten we maar afslaan! Mooie route door de bossen en weer eventjes richting de bergjes. Ik zit nu dus weer niet aan mijn doelstelling die ik van tevoren had en daardoor besluit ik ook maar nergens meer van uit te gaan. Ik ben inmiddels zover afgezakt, dat ik hier en daar niet eens meer door heb, welke dag ik leef. Is het dinsdag? Nee, donderdag of toch zaterdag?? Heerlijk vakantiegevoel!! Tijdens het afslaan kwam ik nog bij de Glass House Mountains terecht en heb nog een paar mooie foto's kunnen maken. Die moet ik toch echt eens gauw op internet gaan zetten! Ik krijg al heel veel reacties dat men ongeduldig begint te worden, dus daar moet ik dan maar eens wat aan gaan doen.

Inmiddels ben ik aangekomen bij Caloundra. Een plaatsje aan de Sunshine Coast (boven Brisbane). Ik ben er net aangekomen, maar nu tijdens het begin van de zonsondergang probeer ik even wat strandjes af te gaan voor leuke plaatjes. Het ligt ongeveer 15-20 km bij dierentuin vandaan, dus de kans is groot dat ik morgen dan eindelijk naar het pretpark van Steve Irwin mag gaan. Maarja, alles verandert met de minuut, dus je weet maar nooit he? Daarom heb ik dus als plan: niks plannen!

  • 07 November 2010 - 08:37

    Petra:

    Oh! Wat is het weer een leuk verhaal! We hebben weer genoten! En een planning bij jou..... dat lukt echt NOOIT niet hè! Maar dat is nou het leuke van het leven!!! Wij willen ook nieuw foto's zien!!! Geniet knul! xxx-jes je mamsie!

  • 07 November 2010 - 10:59

    Lieke:

    Goed verhaal!
    Veel plezier in de dierentuin, of toch met surfen, offeh wordt het de bush in... haha
    Groetjes! Genietze!

  • 07 November 2010 - 13:12

    Je Ex-reisgenoot Tim:

    Makker! Fijn om te zien dat je het nog super naar je zin hebt ook al mis je mij ;)

    Haha ik wist dat Elin nog met jou mee zou gaan :) Ach bij haar verveel je je in ieder geval niet! Ik ga nu ff al je foto's bekijken van de afgelopen tijd. Veel plezier nog makker! ik denk aan je!

  • 07 November 2010 - 13:15

    Tim:

    Ow geen foto's meer geplaats de laatste tijd? Jammer! Snel weer ff doen makker

  • 08 November 2010 - 21:42

    Johan:

    Hoi Ben, dit keer effe een korte reactie aangezien ik in een internet cafeetje zet in het harteje van Budapest, net heerlijkk gegeten en zitten nu nog aan het goedkope hongaarse bier!? Vandaag en de afgelopen dagen veel geluk gehad met het weer, zeker van deze maand toch nog 19 graadjes op de dag, daus we mogen weer niet klagen, hebben ons vandaag heerlijk laten verwennen in een authenthiek romeins badhuis met veel verschillende baden, met en zonder zwavel en allerlei verschillende toevoegingen, heb weer een strak baby huidje al zeg ik het zelf.
    Ben wederom veel plezier en hopelijk weer tot een volgend spannend gepland verhaal.

    Groetjes uit Budapest, Hongarije. Johan

  • 09 November 2010 - 19:26

    Mathijs:

    Bennie, waar blijven de foto's vergelijkbaar met je vorige trip naar Australië? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 61660

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: