Ter land, ter zee en in de lucht! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Ter land, ter zee en in de lucht! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Ter land, ter zee en in de lucht!

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

28 November 2010 | Australië, Cairns

Bij deze alvast de melding dat dit waarschijnlijk het laatste verhaal wordt vanuit Australie. Maar.... niet getreurd! Over een paar daagjes volgt er gewoon weer een verhaal, maar dan vanuit Nieuw Zeeland!! WOOHOO!!
Maar...Ik zal weer verder gaan waar ik gebleven was:
Ik ben nog gaan kijken bij de Esplanade (boulevard van Cairns) of er nog een spoor te vinden was van de crocky's oftewel, de krokodillen die afgelopen week gesignaleerd zijn. Maar helaas, ik ben er geen tegengekomen. Misschien vanavond...
De volgende morgen werd ik om 9 uur bij de shop van het duikcenter verwacht. Hier kregen we een korte uitleg en stapten we vervolgens de bus in richting het zwembad en het klaslokaal voor de theorie.
Na een ochtendje ploeteren door de boeken, mochten we na de lunch het zwembad in. Om te beginnen een beetje zwemmen om te kijken of iedereen wel kon blijven drijven en tegen water kon. Dat was natuurlijk niet moeilijk voor deze waterrat. Na een uurtje te hebben gespeeld in het water (ook gesnorkeld), werd het tijd om de duikuitrusting aan te trekken en onder water te gaan.
Na een paar handelingen onder water te hebben gedaan, zoals masker van je hoofd trekken en terugzetten en je regulator (ding waar je door ademt) weg te gooien en terug in je mond te stoppen, gingen we weer richting de oppervlakte.

De volgende morgen was het redelijk vroeg dag. Om 7 uur stond ik alweer klaar bij de winkel om terug te gaan naar het zwembad. De vorige avond hebben we aardig wat huiswerk meegekregen, want je moet wel weten wat je moet doen als er iemand onder water iets heeft, want je kan niet zomaar effe naar boven natuurlijk...
rond een uur of 8 zaten we alweer onder water en rond een uurtje of 11 kwam de dokter langs voor de medische verklaring. Hoewel ik vroeger nog wel eens benauwde kuurtjes heb gehad, bleek het niet erg te zijn en mocht ik gelukkig toch duiken. Ik was dus door de keuring! Na opgelucht te zijn (want ik wist niet zeker of dat goed zou komen) werd het tijd voor de theorie examen. Dit was niet zo heel moeilijk hoor. Iedereen kan hem wel halen. Kwestie van logisch nadenken.

Na ook daarvoor geslaagd te zijn, werd het tijd voor een biertje in het hostel en vroeg naar bed, want de volgende morgen moesten we weer om 7 uu verzamelen om met de boot mee te gaan. En jawel hoor! We zijn weer naar het Great Barrier Reef gegaan. Na een korte briefing werden we even rondgeleid op de overnachtingsboot. deze was een stuk groter dan die van de dagtochten en kregen we onze hutten toegewezen.

Na een uurtje mochten we dan het water in. Nog niet echt spectaculair, aangezien we alles nog een keertje moesten herhalen, maar wel een stukje dieper dan het zwembad natuurlijk. Nu zaten we rond een meter of 14 diepte. Na ongeveer drie kwartier op de zeebodem te hebben gespeeld, gingen we weer naar boven richting de boot.
Daar kregen we een heerlijke lunch en daarna mochten we weer terug omkleden om weer terug onder water te gaan. Nu moesten we nog wat andere dingetjes oefenen (exame afleggen) en gingen we erna nog effe rondsnuffelen om nog even van het uitzicht te genieten, want daar doen we het allemaal natuurlijk voor!

Na redelijk uitgeput te zijn van alle indrukken en theorie en de vroege dagen, ging ik rond half 11 naar bed.

Om kwart over 5 's ochtends werden we gewekt, want om 6 uur moesten we onder water zitten. Dit met de opkomende zon is een geweldig mooi zicht!! Mocht je dit ooit willen doen, doe de 6 uur duik! En daarna (als je al gecertificeerd bent) kan je alsnog terug je bed in.
Nu werd het tijd voor de fun duiken. Naar beneden en genieten dus! Hierna hebben we nog 2 duiken gemaakt, waarbij we nog gefilmd zijn en ik dus rond kerst handtekeningen mag uitdelen, omdat ik beroemd wordt haha.
In die duiken hebben we nog een paar haaien gezien (witpunt en luipaard rifhaaien), nemo's, Dories en eigenlijk alle andere figuren uit finding Nemo en hebben we nog zeeschildpadden op hun rug gekrabd. Ook hebben we nog eventjes gespeeld met een zeekomkommer. Allemaal heel erg leuk dus!

Morgen ga ik vliegen naar sydney, om vervolgens naar Nieuw Zeeland te gaan.

Tot de volgende keer!!

• 28 November 2010 - 09:11

Petra:

Oh jongen wat geweldig! Dit is de droom die ik altijd had! DUIKEN! Jammer dat ik die nooit mag, maar heerlijk om te lezen dat m'n zoon het werkelijkheid laat worden en er ook zo van kan genieten! Geweldig knul! Goeie reis richting Sydney en daarna naar Nieuw Zeeland! Ik weet dat je daar erg naar uitgekeken hebt!! xxx-jes je mams

• 28 November 2010 - 09:38

Daantje:

Wouw, het is je gelukt!!!! Nu mag je alle wereld zeeën verkennen. Super dat je nu kan duiken wanneer je wil.
    Nog een paar daagjes in je geliefde Aussie en dan...Ik wens je een fijne vlucht en hoop snel te horen hoe Nieuw Zeeland bevalt. Veel plezier!!!
    xxx-jes je zussie

• 29 November 2010 - 14:24

Winnie,mams Van Jill:

Hoi Ben
    Via Jill s reisverslagen kwam ik op jouw verhalen.
    Wat een avonturiers zijn jullie toch.
    Ga je zeker verder volgen.
    Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland.
    Pas goed op jezelf en voor over een paar weken:Dikke kus voor Jill

• 01 December 2010 - 07:38

Daantje:

Hoe is Nieuw-Zeeland??? Goeie reis gehad?