Thriller met een andere wending - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Thriller met een andere wending - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Thriller met een andere wending

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

25 Oktober 2010 | Australië, Katoomba

Vrijdagavond dus op stap. Daar waren we gebleven. Eigenlijk was het anders dan verwacht. In de boeken stond dat het in het weekend een bruisend dorp was waar de Europese sfeer hing in donkerbruine kroegen. Ik denk dat er een tweede Katoomba was, aangezien wij terecht kwamen in een bar van een hotel met 8 lokale mensen, barpersoneel en een bandje met een zeer hard zingende vrouw voor de microfoon. Maar doordat we met een groep van ongeveer 10-12 man (en vrouw voor de duidelijkheid) op stap waren, konden we onszelf wel vermaken. Dat werd nog eens beter toen we nadien nog naar een nachtclub gingen. Op een bovenverdieping, met een redelijk hoog geprijsde entree en een stuk of 20 mensen binnen. Waarvan een groep vrouwen van middelbare leeftijd (55-65). Na een beetje te hebben ingedronken werd het tijd onze dans moves te laten zien op de vloer. De groep dames was al redelijk onder invloed, zoals het leek en zij besloten ook nog eens eventjes hun eigen talent te showen. Dus werd 'Thriller” van Michael Jackson opgezet. Ik weet niet of jullie het stukje met die zombies uit de clip nog kennen dat ze met hun handen voorwaarts rondlopen. Dit deed het groepje ouderen dus midden in een nightclub. Als zombies rondlopen, wat een hilarisch optreden werd voor onze groep. Sommigen waren zo professioneel, misschien was het de leeftijd, maar ze hadden geen make up nodig. Geweldig genoten dus die avond.

De volgende morgen hebben we onze bus weer gepakt en zijn richting de Wentworth Falls gereden. Dit was een mega rit van ongeveer 10 minuten, maar vanaf daar had je weer verschillende tracks om te wandelen. Wij pakten de langste, minder toeristische route en het duurde dus ongeveer een uurtje of 2 voordat we onderaan bij de waterval aankwamen. De route zelf was heel afwisselend. Zo moest je over keien naar de andere kant van het water zien te komen, over modderpaden lopen omhoog en vervolgens weer terug klimmen over rotsblokken die in het water liggen. Eenmaal onderaan de waterval, werd het tijd om een stukje te gaan klimmen. Het was iets steiler, waardoor er een touw hing, waar je je aan op moest trekken. In de kloven tussen de rotsblokken, kon je als je geen 'Bassie schoenen' aan had, je voeten hier en daar kwijt. Mijn schoenen bleven dus af en toe steken, omdat ze iets groter waren. Ik heb ze niet voor niks op de groei gekocht.
We waren niet eens halverwege en begonnen aan trappen. Een beetje vergelijkbaar met de trappen in Guatemala bij Tikal (tempel 5 voor degenen die die ook beklommen heeft?) maar dan een veilige stalen versie. Helaas bleef het niet bij 1 trap, zo steil als een ladder, maar een stuk of 5, waarna nog vele trappen volgde. Ik denk dat we bij elkaar die dag tussen de 1500 en 2000 treden hebben belopen. Goed voor de beentjes dus! Ook hebben we nieuwe diersoorten ontdekt bij deze watervallen en zijn te bewonderen onder de video sectie van deze site.

Gisteren (zondag) was het slecht weer en besloten we eigenlijk met zijn allen een rustdag in te lassen. Beetje relaxen, boekje lezen en voor ons dus ook gelijk tijd om foto's op internet te zetten. Bij deze dus: er zijn weer nieuwe foto's te bewonderen op:

http://community.webshots.com/user/ben_hamelink

Helaas heb ik vanmiddag afscheid genomen van een gezellige reisgenoot. We hebben een gezellige tijd meegemaakt, maar geteisterd door een vorm van heimwee heeft hij helaas het land gedag gezegd.
Het plan is om morgen nogmaals de bergen in te duiken (wist niet dat ik het zo leuk zou vinden) en staat er een tocht van ongeveer 6 uur op de planning. Hiervan zullen gauw weer foto's volgen. Donderdag wordt het dan echt tijd om Katoomba te verlaten en richting de kust en noordelijker te rijden. Zal het dan toch? Ja, ik probeer bij Patrick Zwaanswijk langs te gaan. Aangezien de weersvoorspellingen eindelijk wat gunstiger worden aan de kust (droog, 24 graden) probeer ik rond het weekend aan te komen bij mijn (toen nog) geliefde hostel in Coffs Harbour, waar ik vijf jaar geleden ruim een maand heb doorgebracht. Hier ben ik van plan een paar dagen te blijven om herinneringen op te halen en mijn Padi te halen, indien het weer meewerkt. De afgelopen dagen onweerde het in die regio, dus had het weinig zin die kant op te gaan, want het duiken ging toch niet door. Donderdag dus weer op pad (ivm tijdsgebrek richting Cairns) en van daaruit zal ik waarschijnlijk snel doorgaan richting het noorden, waar ik ongeveer drie weken de tijd voor zal hebben. Het is inmiddels midden in de nacht (00:57) dus wordt het bedtijd. Morgen weer aardig wat lopen namelijk. Bij deze wens ik jullie weer een goede werkdag en alvast weltrusten van de andere kant!

  • 25 Oktober 2010 - 14:20

    Daan:

    Wel een heel vreemde diersoort. Hoop dat er niet veel van zijn hihih. En dan die oudjes, jammer dat dat niet gefilmd is. Krijger al hele thriller beelden bij. Ik wens je weer een goeie reis en doe voorzichtig. Tot je volgende verhaal.
    xxx

  • 25 Oktober 2010 - 14:20

    Petra:

    Zo Hé! Echt weer spannend! Maar.... doe je VOORZICHTIG pieleke!!!!! En hebben jullie het geboortehuis van Tim nog bezocht? Geniet,maar doe VOORZICHTIG!!! xxxxx-jes van je mamsie!

  • 25 Oktober 2010 - 14:47

    Essie:

    Broer!! Leuk om je even op msn gesproken te hebben! Ben ik bij met de nieuwste nieuwtjes hè ;-)
    Heel veel plezier weer daar, en geniet van alles. Dikke kus van je zussie

  • 25 Oktober 2010 - 14:55

    Hans:

    Ha, die Ben

    Zo, joh. Tim afgezet op het vliegveld en nu weer richting het noorden. Hopelijk werkt het weer mee om je padi te halen.
    Veel plezier onderweg en neem de tijd ervoor.

  • 25 Oktober 2010 - 16:01

    Johan:

    Hoi Ben, Even een moment om al je verhalen te lezen, de afgelopen weekenden waren op de luchthaven lekker druk ivm met de herfstvakentie, ben meteen na mijn trip naar Rome met de nachtdiensten begonnen en heb vandaag voorlopig de laatste, eind van de week ga ik nog een dag je op en neer naar Madrid voor de baas! Heb net even je gehele boek werk doorgelezen, wat een geweldige verhalen schrijf je, ik als liefhebber van australie,(maar waarschijnlijk ook andere die er geweest zijn) herken hier veel in en kan mij dan ook het een en ander levendig voorstellen, en herken ook veel van de plaatsen die je beschrijft, zeker zoals de laatste van de Blue Mountains, waar ik zelf vorig jaar nog geweest ben, de foto's van de waterval, kwamen mij bekend voor en heb dan ook mijn eigen album nog even bekeken en laten dat nu toch wel dezelfde zijn!? Ik las ook een van de reacties, dat je wat met je schrijf talent moet gaan doen, dat lijkt mij een serieuze optie, het is zeer boeiend en bijzonder leuk om te lezen! Chapeau!? Reiskrant journalist!? Jammer dat je reisgenoot inmiddels weer vertrokken is, heb je inmiddels nog een ander reismaatje gevonden of ga je nu alleen verder? Hoe dan ook, ik wens jouw in ieder geval nog veel plezier de komende weken opweg naar het noorden en doe voorzichtig, en succes met het behalen van je padi! En ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal.

    Groetjes vanuit een nu nog zonnig maar koel Purmerend, Johan

  • 25 Oktober 2010 - 19:40

    Lieke:

    Ben!
    Goede verdere reis! met veel onvergetelijk moois...
    Liefs, Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 61690

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: