Melbourne en omgeving - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Melbourne en omgeving - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Melbourne en omgeving

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

12 Oktober 2010 | Australië, Melbourne

Eenmaal aangekomen in Melbourne, na een relatief korte vlucht voor ons gevoel (7 en half uur), landden wij op Melbourne Airport. Alles ging veel sneller dan verwacht. Rond 12 uur waren we nog aan het taxiën en om kwart voor 1 zaten we al in de bus die ons richting het centrum bracht. Vanaf het busstation hebben we nog een taxi gepakt richting het appartement. Dit was pas gerenoveerd, want de buitenkant was nog redelijk oud, maar van binnen was alles nieuw. Zelfs de broodrooster had voor ons nog geen eigenaar. Daar werd snel misbruik van gemaakt. Verder was het heel modern en netjes. Niet groot en alles naar 2 personen ingericht. 2 messen, 2 vorken etc.

De volgende middag (we lagen er pas rond 5 uur in, omdat we die nacht nog even gingen koken en eten en er dus rond 1 uur uit waren....) Zijn we eventjes een rondje gaan lopen door Melbourne. Wat was dit weer vertrouwd. De geuren, de zon, maar vooral de relaxte sfeer die hier rondhangt in deze miljoenenstad! Overal wordt die vertrouwde rust uitgestraald. Was dit dan toch een gevoel dat ik miste? Iedereen vriendelijk en behulpzaam. Eventjes zwaaien etc. Affijn, ik dwaal af...
Na een paar uurtjes te hebben rondgelopen door het centrum, langs het casino en de overige leuke straten, besloten we thuis (lees app.) te gaan bakken. Na dit culinaire evenement probeerden we eigenlijk in het ritme te komen, door op tijd naar bed te gaan. Dit ging echter niet geheel volgens plan....
Na een half uurtje woelen, konden we allebei de slaap niet vatten en besloten we het nachtleven van Melbourne eens te gaan bekijken. Niet overdreven, maar gewoon een biertje in de Engelse pub. Bleek dat we hier 5 jaar geleden ook boven hebben gestaan. Gezellig live bandje erbij en rond half 3 ging alles dicht.

Toen we weer wakker en opgefrist waren, wilden we een kijkje gaan nemen bij het cricketstadion en het sportpark wat eromheen lag. Na een beetje langs de oefenvelden en het centercourt van de Australian open te zijn gelopen, doken we het park in. Tijd zat, 26 graden...Wat wil je nog meer? Lopen doen we veel. Had niemand verwacht denk ik. Daarna werd het tijd om aan de waterkant te genieten van de zon met een pulleke bier. 's Avonds wilden we nog de wedstrijd zien van Australie tegen Paraguay. Leuke felle wedstrijd trouwens.

De volgende morgen hebben we de tram gepakt en zijn we richting St. Kilda vertrokken. De route leek anders en dat bleek ook wel. We hadden een andere tram, omdat we een ander opstappunt hadden en werden dus in het hoekje van het strand afgezet. Maar gelukkig werd na 3 kwartier lopen alles weer herkenbaar. De kroegjes, de internetcafe's, de strandtentjes en de mooie meiden :-) (gaat overigens alleen voor Ben op)
Na hier een hele dag te hebben rondgehangen gingen we de straat in waar het 's avonds in St. Kilda allemaal te doen is. Eerst bij een salsabarretje op het terras gezeten en daarna een hotel ingedoken, waar ze live muziek hadden. Na een aantal kannetjes (1 teveel waren we het vanmorgen over eens) zijn we met de taxi weer terug naar het centrum gegaan.

Vanmorgen was het dan eindelijk zo ver! Niks geen luxe meer! Geen tv, geen constante internet, geen roomservice. Nee, vandaag was de dag om weer back 2 basic te gaan. We gingen onze bus ophalen!
Na ongeveer een half uurtje in de taxi te hebben gezeten richting een uithoek van Melbourne, kwamen we aan bij Wicked. We hadden alleen even geen rekening gehouden met de borg en onze creditcard kwam net 100 dollar tekort om te laten accepteren. Naar het dichtstbijzijnde winkelcentrum dan maar. Maar....wel met camper. Konden we alvast inkomen en een beetje wennen zeiden ze. Wat een vertrouwen hebben die lui toch he? Ok, he lieten dan ook maar als borg onze backpacks daar. Maar we hadden ze ook in kunnen laaien.

Toen alles eenmaal rond was, kregen we de sleutel en werd het tijd om op pad te gaan. Zo snel mogelijk Melbourne uit, al was dit niet moeilijk, want we zaten al in een uithoek namelijk. Dan maar Geelong aanhouden. Bij het verlengde ervan begint namelijk.... The great ocean road. Hier hebben we zo'n beetje heel de middag over gedaan. En we zijn nu ongeveer op de helft. Het mooie is: we hoeven de camper pas over 40 dagen in te leveren, dus we hebben geen haast! Planning is om morgen de tweede helft te doen, als het weer het toelaat, want er zijn buien opgegeven, maar kan ook goed zijn dat we er een dagje extra over doen. We hebben op advies van Koen nog een zijweg gepakt om koala's te spotten. Nou.... niks he?? Totdat.... eentje links in de boom. Hey daar nog eentje. Twee rechts in de boom. En uhhh Eentje zit gewoon op de weg! ( Thanks for the tip!)
Morgen moeten we nog wel een stukje terug, want het begon al aardig donker te worden en moesten we het laatste stuk een beetje gas geven. Daardoor kwamen we ook nog een kangoeroe van heeeeel dichtbij tegen. We moesten een beetje remmen. Na dit complete spektakel kwamen we aan op een 'camping' waar we nu overnachten. Het ligt recht aan de Great Ocean Road en zijn we morgen dus zo weer en route. Tim ligt inmiddels al lekker te slapen terwijl ik dit aan het typen ben en nu ga ook ik eens kijken hoe het eerste nachtje in onze nieuwe slaapkamer op wielen bevalt.

P.S. de uitgebreide versie van de foto's van Kuala Lumpur staan op:

Sla deze dus op onder je favorieten! Hier komen binnenkort ook de andere foto's op te staan!

• 12 Oktober 2010 - 21:42

Lieke:

Nice! het kan beginnen!
    Have fun in de bus! tenminste... geniet van de omgeving bedoel ik dan he ;) haha

Hier gaat nu het lampje uit, jullie staan weer op! Fijne dag!!!!! veel plezier!

• 13 Oktober 2010 - 14:23

Koen:

Haa Bennies,

Leuk om de verhalen te lezen. Veel is erg bekend!

Moot dat je de koala's gezien hebt, nog naar het eindpunt (de vuurtoren) gereden?

Veel plezier in je wicked bus!

• 13 Oktober 2010 - 17:45

Petra:

Hoi liefie!

Heerlijk weer om je verhalen te lezen! Genieten!
    Morgenochtend (14 okt) bellen we je ff!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes van je mamsie

• 13 Oktober 2010 - 19:41

Sanne:

Tis maar goed dat het avontuur gaat beginnen want die luxe foto's weg er mee hoor;) haha.. veel plezier!

• 14 Oktober 2010 - 10:41

Mathijs:

Bennie, ik zal aanstaande zondag een webcam installeren bij het voetbalveld. Zonder jouw tactische ingevingen is het echt een zooitje ongeregeld. Nog veel bier plezier! Joesssss

• 14 Oktober 2010 - 11:33

Coach Hamelink:

@ Mathijs, goed zo! Wat betreft Joes....LUL!!!