G.O.R. & deze wijzen gingen naar het oosten - Reisverslag uit Eden, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu G.O.R. & deze wijzen gingen naar het oosten - Reisverslag uit Eden, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

G.O.R. & deze wijzen gingen naar het oosten

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

17 Oktober 2010 | Australië, Eden

Na de bewuste nacht, die overigens goed beviel, al misten we nog wel de kussens, reden we de volgende morgen verder de G.O.R. (great ocean road vanaf nu) af richting Port Campbell. Dit reden we even snel door, aangezien we daar zouden gaan ontbijten en dezelfde route nog een stuk terug zouden doen richting Melbourne om vervolgens via de oostkust naar boven te rijden. Helaas begon de dag wat bewolkt en begon het zelfs te regenen. Dit was natuurlijk minder mooi voor de foto's, maar we hebben er toch nog genoeg gemaakt. Op de planning stond eigenlijk een stuk doorrijden, maar door het stoppen om te kijken ging er veel tijd in zitten. Dit was wel een beetje te verwachten. Wel hebben we de 12 apostelen en de London Bridge (trekpleisters) gezien. Het liep inmiddels al tegen drieën en besloten we een stukje door te rijden. Toen we uiteindelijk bij Geelong aankwamen in het donker, waren de meeste plekken volgeboekt of de receptie was gesloten. Hierdoor moesten wij uitwijken naar een pensionnetje aan de rand van Geelong. Een oudere vrouw wist gelijk dat we uit Nederland kwamen, door ons (waarschijnlijk boeren) accent. Zij bleek ook een aantal vrienden in Nederland te hebben gehad en begon dus gelijk over de oliebollen en stamppotjes te vertellen.
Na eventjes gepraat te hebben doken we onze kamer in om het een en ander op te laden en te gaan slapen.

De volgende morgen kwam Ben op het geniale idee om eens alles uit het busje te halen, aangezien onze kamer recht aan de parkeerplaats lag. Hierdoor had je een beter overzicht over wat waar ingedeeld kon worden, want tot nu toe hadden we alleen de tassen achterin gegooid en klaar. Nu werd er dus gebruik gemaakt van alle vakken in de bus. 2 voor de kleren, 1 voor de tassen, boodschappen etc. De complete indeling bespaar ik jullie verder wel.
Rond een uurtje of 11 werd het toch wel tijd om te gaan rijden. Op naar.....de supermarkt.
Eenmaal klaar gingen we uiteindelijk rond 12 uur echt op weg. We wilden richting het oosten en voorbij Melbourne zien te komen.
Die avond kwamen we rond een uurtje of 7 in de schemering aan in Paradise Beach. Klinkt mooier dan het is, maar dat is mede door het weer. Hier zijn we gaan wildkamperen, maar 's nachts koelde het af tot een graadje of 5 en het heeft de hele dag geregend. Dit was wel jammer natuurlijk, maar de omgeving (ligt in het Gippsland National Park) was zeker de moeite waard. Helemaal als de zon schijnt dus!

Vanmorgen werden we gewekt door familie mug. Bij de achterklep zaten er zo'n 25 ons op te wachten. Wonder boven wonder is Tim 1 keer gestoken en Ben niet eens. (!) Tim besloot zich nog effe om te draaien om rustig wakker te worden, maar Benneke wilde eventjes op het strand gaan kijken. Toen ik (Ben) terug kwam, vlogen er nog een stuk of 70 muggen om de camper heen. Hier wilden wij dus niet tussen gaan ontbijten, want dan waren we zelf een maaltijd. Na een kwartiertje rijden langs het strand leken we de meeste muggen wel te zijn kwijtgeraakt en besloten we te gaan eten.
Daarna gingen we verder toeren. Het eerste half uurtje met zon en de rest, jawel.... met regen. Eenmaal op de grote weg, kwamen we ook nog windkracht 8 tegen dus het was een gezellig ritje.
Eind van de middag waren we er klaar mee en besloten we in Eden te gaan overnachten. De route was overigens wel schitterend! Eenmaal op de luxe camping hebben we nog even gekookt en hebben nog even zitten lachen om een stel fanatieke bejaarden die de finale korfbal zaten te kijken met Australie tegen nieuw Zeeland. Uiteindelijke stand die wij nog hebben gezien was 53-53 Daarna hebben we nog een rondje gelopen en zijn redelijk op tijd gaan slapen.

Wordt vervolgd...

• 17 Oktober 2010 - 14:28

Lieke:

Ik heb wat goed weer jullie kant op gestuurd ;)

Tim!?! Gestoken?? Jij?
    nou die mug heeft een record op zijn naam staan dan...
    Veel mooie uitzichten en veel plezier in de parken waar jullie morgen naartoe gaan! xxxx Liefs uit NL