Kriebels komen weer - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Kriebels komen weer - Reisverslag uit Breda, Nederland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Kriebels komen weer

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

21 September 2010 | Nederland, Breda

Nu een aantal jaar verder, een aantal andere landen bezocht, maar de kriebels bleven. Toch een vorm van heimwee? Ik kan het gevoel niet echt beschrijven, maar de drang om weer een kijkje te gaan nemen in Australie bleef hangen. Maandag 4 oktober is het dan weer zover. Ik ga weer op reis! Deze reis begin ik echter niet alleen.

Mijn reisgenoot Tim is in de buurt van Sydney geboren, maar na 8 maanden is hij naar Nederland verhuisd. Hij heeft inmiddels met zijn ouders een aantal jaar bij mij in de straat gewoond en net voordat ik mijn (vorige) reis naar Mexico zou beginnen, kwamen we na wat praten (en de nodige biertjes) op het idee terug naar Australië te gaan. Ik omdat ik er al jaren niet over uitgepraat kan raken als ik er eenmaal over begin en Tim om voor het eerst zijn roots te gaan bekijken, met als handigheidje mij als 'gids'.

Ik zal jullie gelijk eventjes proberen onze planning uit te leggen:

Onze reis begint natuurlijk in Breda, waar onze thuisbasis is in Nederland natuurlijk. Vanuit daar vertrekken we op dierendag, vonden we wel origineel op het moment dat we de planning wat 'serieuzer' gingen maken, met de auto richting Eindhoven. Rond half 10 's ochtends vliegen we naar Londen, waar we een aantal uur voor onszelf hebben, aangezien onze vlucht vanaf daar om 10 uur 's avonds vertrekt. Misschien gelijk maar een dagje Londen plannen dus...
De avondvlucht zal richting Kuala Lumpur zijn. Hier verblijven we vervolgens 2 nachten in een zeer luxe hotel. We moeten namelijk onszelf goed verwennen en proberen zo gelijk onze jetlag een beetje te minderen voor de reis in Melbourne.

Na die 2 nachten vertrekken we 's middags weer met het vliegtuig richting Melbourne. Hier verblijven we 4 dagen in een appartement en kunnen daarna onze camper/busje ophalen. Dat wordt onze slaapplaats voor de komende tijd.
Wij zullen hiermee gaan rondrijden langs de oostkust met als doel: Zoveel mogelijk de 'kleine'plaatsen en recht aan de kust kamperen. Lekker 1 met de oceaan, surfen (want de boardjes zijn zo gekocht namelijk...) en genieten van alles om ons heen. Even weg van de hectische Westerse wereld, zoeken naar de rust. Maar... Ook de grote plaatsen hebben wat te bieden, dus ook die slaan we niet over. Toch nog een beetje de drukte opzoeken dus. We zullen zien hoe het deze keer allemaal gaat verlopen. Gewoon alles weer over me heen laten komen. Des te meer geniet je ervan!

De komende weekjes nog even aftellen, maar dan is het eindelijk weer zover.
De lucht in! Voor die tijd zal ik vast nog wel iets hierop kalken.

Groetjes,
Ben

• 23 September 2010 - 05:28

Daantje:

Heel veel plezier met de laatste voorbereidingen. Nog even volhouden en dan mag je!!! Wij proberen ook nog een reisje mee te snoepen. Maar dat zal hooguit een weekje Turkije worden... Ook lekker natuurlijk. Maar niet zo spectaculaire als jou reis... Ik heb je website alweer onder de favoriete gezet. Zal hem weer aktief volgen.
    Nog 11 nachtjes!!! xxx

• 26 September 2010 - 11:11

Tim:

Had het niet beter kunnen vertellen :) Heb er zin in!

• 26 September 2010 - 11:44

Ben:

verborgen talent waarschijnlijk hahaha. Nog een weekje manneke!

• 29 September 2010 - 20:23

Daantje:

Hey Ben,
    Je reis komt nu wel heel dichtbij hè? Nog even de laatste dagen doorkomen, maar met de feestjes die jij in de planning hebt moet dat goedkomen...
    Ook wij zijn aan het aftellen. Wij vliegen woensdag ochtend om 05.35 richting Dalaman. Lekker 11 dagen genieten van zon, zee en strand. We gaan naar hotel Turunc Beach. Ziet er geweldig uit. We hebben er veel zin in en zijn er erg aan toe. Voor die tijd spreek ik je nog wel...

Liefs mij
    xxx

• 30 September 2010 - 20:52

Glenda:

Heel veel plezier, geluk en succes!!!
    We keep in touch!!!

Liefs Glenda

• 03 Oktober 2010 - 16:12

Je Zus:

Nog 1 nachtje slapen!!!!

• 04 Oktober 2010 - 17:02

Essie:

Hey broertje, eindelijk is het zover! Je dwaalt nu ergens door de straten in Londen, je reis is nu écht begonnen. Héél veel plezier knul, en geniet geniet geniet!! Dikke knuffel van je zusje