Koninginnedag - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Koninginnedag - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Koninginnedag

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

01 Mei 2006 | Australië, Bundaberg

Hey heetjes!! Na een weekend van flink zuipen, ben ik eindelijk weer bereid een verhaaltje te typen. Het was weer flink feesten afgelopen weekend, want koninginnendag moest natuurlijk internationaal gevierd worden. Hoe hebben jullie je koninginnendag gevierd?? Wij echt op z'n Hollands!! We hebben ons lekker oranje aangekleed en er een Hollandse avond van gemaakt. Natuurlijk hebben we de muziek al van tevoren besproken met de baas (of het mocht) en dus hadden we een tijdje Nederlandse muziek opstaan. Met name Apres Skihut en allemaal vrolijke feestnummers, want het was immers een feestje. Na wat te hebben ingedronken was het tijd voor de oer-Hollandse spelletjes. Niet dat men die dit jaar thuis heeft gespeeld denk ik, maar wij in ieder geval wel. We begonnen met geblinddoekt vla voeren. Omdat de vla hier duur is hebben we in dit geval maar yoghurt genomen. Na meer op de grond te hebben gegooid dan in de mond, werd het tijd voor speculaashappen. (Op z'n Nederlands...koekhappen) Na weer een bodempje te hebben gelegd van de koekjes, die overigens goed in de smaak vielen bij de internationale backpackers, werd er weer verder gedronken. Overdag hadden we nog wat dingetjes ingekocht, waaronder oranje kleurstof voor in de drank. JAJA!!! Zelfs het bier was dus oranje!!! Ook hadden we de kleuren rood en blauw nog en het schuimkraagje beschouwden we maar als wit. Na redelijk lamgezopen te zijn, waren we nog van plan uit te gaan. Helaas kwam ik in eerste instantie niet binnen met mijn outfit. (Foto's staan online, dan snappen jullie misschien waarom) Ik zag er namelijk te zat uit in die kleren en met die outfit zou het een slechte naam aan de pub geven. WAT EEN ONZIN!!!! Toen maar even terug om om te kleden en teruggegaan. Gelukkig moecht ik deze keer wel naar binnen en was ik nog steeds oranje!!! (oranje sokken, lange spijkerbroek en oranje t-shirt) Ik heb mijn kleur dus niet in de steek gelaten en iedereen weet inmiddels wat koninginnendag vieren is. Wat het inhoud weten ze denk ik niet helemaal, want alle Nederlanders waren die avond niet helemaal in staat om het uit te leggen op een verstaanbare manier. We worden inmiddels wel aanschouwd als funny, f*ckin crazy!! mensen. Dat is toch wel positief he??? Zo promoten we Nederland nog eens.NA de pub zijn we maar naar huis gewaggeld en ben ik in de tv kamer gaan slapen. Niet omdat ik mijn bed niet kon vinden, maar iedereen op de kamer lag al te slapen en mijn sleutel lag nog in de kamer......Zelfs als ik zat ben, kan ik dus zo sociaal zijn om geen mensen wakker te maken!!! Na ongeveer 10 minuten te hebben geslapen, heeft een andere kamergenoot (die later terugkwam van uitgaan) nog even de deur opengemaakt van onze kamer. Toen kwam het ergste die nacht......Na een uur ging mijn wekker, want we moesten zondag gewoon weer werken. Ik stapte nog gezellig zat die bus in en vreesde voor mijn kater die zou komen. Nadat ie om half 10 nog niet was aangekomen in mijn hoofd (de kater) begon ik positief te worden. Ik was helemaal blij dat we om 9.45u klaar waren met werken, zodat ik daarna verder kon slapen......Dat was de bedoeling.... Eenmaal aangekomen in het hostel zagen we allemaal duffen hoofden en brakke mensen. Met name de Nederlanders waren vroeg wakker, omdat hun hoofdje zeer deed. Ik wilde net onder de douche gaan stappen en daarna mijn bed induiken, toen de plannen ineens verplicht veranderden. Ik mocht van de hosteleigenaar niet naar bed, dat was voor mietjes! In ruil daarvoor, gooide hij dus om 11 uur de bar open met het gevolg dat we weer aan de drank zaten... Zaterdagnacht schijnen nog een paar Ieren de bus, waarmee wij naar het werk worden gebracht en gehaald, te hebben vernield. Toen wij eenmaal aan het bier zaten, kreeg de hosteleigenaar te horen dat de daders waren opgepakt. Daarom nog maar een rondje van de zaak en mochten wij (met een paar mensen) even naar de videotheek lopen om een paar films uit te zoeken. Nadat we terugkwamen, had hij inmiddels popcorn gemaakt voor het halve hostel (de andere helft lag of op bed hun kater te verwerken of was aan het werk) Dus we kregen een gezellige flimmiddag met hapje en drankje. Nadat ik om 3 uur hem weer een beetje voelde hangen, ben ik rond 6 uur helemaal gar even een dutje gaan doen. Toen ik om half 7 fanatiek gewekt werd door een zatte Jill en Leah (Canadese collega) was het tijd om in het zwembad te duiken. Werd ik maar gelijk goed wakker ook. :-D Daarna zijn we maar op tijd naar ons nest gegaan, want na 2 uur slapen in 1 nacht en niet helemaal nuchter zijn (36 uur zuipen,met pauze op het werk dan) wordt je toch wel een beetje gaar. Vanacht heerlijk geslapen en vanmorgen weer gewerkt. Daarna ben ik nog even teruggedoken om de schade in te halen van het weekend. Nu ben ik weer helemaal uitgerust en ben ik klaar voor het volgende weekend. Het laatste weekend hier namelijk, want de woensdag erna vertrekken we richting Fraser Island. Zaterdag is ook onze laatste werkdag, dus voor het eerst kunnen we weer uitslapen op een zondag sinds 7 weken. Dubbel feest zaterdag dus. Inmiddels is het al redelijk aftellen geworden, want vanaf volgende week woensdag is het minder dan een maand dat ik weer terugkom in het (hopelijk warme) kikkerlandje. Toch moet er nog een hoop gedaan worden, voordat ik thuis kom. Ik moet eerst dus nog 150km. naar het zuiden en dan nog 1500 km naar het noorden reizen om alles te kunnen zien wat we van plan waren. 5 drukke weken dus nog voor de boeg (vanaf nu) , maar.....met leuke dingen in het vooruitzicht!!! Ik ben trouwens wel beniewd hoe jullie koninginnendag verlopen is. De party op dennenbroek 14 was aardig oranje zag ik wel op de foto's.....Ben benieuwd of het in zeeland ook zo was. Verder wil ik Solange,Row en Raki veel plezier wensen deze week!!! Die zitten nu lekker met hun billekes in Hongarije. Ik ga nu maar stoppen met de onzin en kijk niet naar alle foto's!!! (Sommige moet ik namelijk nog even van de site zien te halen, slecht namelijk voor de reputatie :-D )



Noodles!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Bundaberg

Australie 2005-2006

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2006

Back in Sydney

04 Juni 2006

Een van de laatste keren

01 Juni 2006

Cairns

29 Mei 2006

Townsville

22 Mei 2006

Whitsundays
Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 61697

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: