Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

01 Juni 2006 | Australië, Cairns

Hallootjes allemaal!!! Daar ben ik weer. Nu vanuit het zonnige Cairns. nog eventjes terug op townsville om mee te beginnen. Ik ben niet echt veranderd van gedachten dat Townsville een saai durpje (Dialect...) is. Hoewel het de een-na grootste stad is in de provincie Queensland, na Brisbane, viel het voor mij toch een beetje tegen. Misschien omdat we op een zondag aankwamen en het uitgestorven was, omdat alle winkels dicht waren, maar maandag zijn we weer even wezen kijken. We moesten 's middags pas om 2 uur gaan rijden, dus konden we er nog het beste van maken. De stad was nog steeds uitgestorven en niet echt gezellig dus. Uiteindelijk zijn we nog een tijdje langs de boulevard gaan lopen en dat zag er wel gezellig uit. Allemaal speeltoestellen (sommige met water) voor de kinderen. Het was leuk ingericht. Ook zijn we eventjes knopjes wezen drukken in het Anzac park. Een herdenkingspark van de oorlog tegen Japan, een paar jaartjes geleden (50 ongeveer) Ik zag een paar praatpalen met knopjes erop, dus ik kon het weer niet laten om knopjes te drukken. Natuurlijk begonnen ze een heel verhaal te vertellen, maar we hebben maar de h elft gevolgd. Sorry dat ik niet goed heb opgelet om jullie geschiedenisles te geven. Bij deze bied ik mijn excuses aan. Achter ons stonden een stel oudere mensen en die hebben we blij gemaakt met die verhalen, want nu hoefden zij niet op de knpjes te drukken voor het verhaal. Altijd positief blijven denken he? Daarna werd het tijd om de bus in te duiken. Een bus met een paar rijen extra dan normaal volgens mij, want ik kon mijn benen niet kwijt. Dat zou nog leuk worden de komende 6 uur. Uiteindelijk ben ik overdwars op mijn stoel gaan zitten en mijn benen door het gangpad onder de stoel van mijn buurman aan de andere kant van het pad geparkeerd. Dat was wel uit te houden. Na een uurtje zag ik nog meer mensen overleggen of ze hun voeten bij de buurman/buurvrouw onder de stoel kwijt mochten. Dus na een tijdje volgde iedereen mijn voorbeeld. Wat ben ik toch ook geniaal he? Na (maar) 6 uurtjes in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in Cairns. Toen realiseerde ik me dat ik niet meer met de bus door Australie ging. Het was over! Geen buspas meer voor verre reizen. Ik werd er bijna emotioneel van hahah. Voor jullie klinkt 6 uurtjes trouwens veel, maar vergeleken met de 10/14 uur durende ritjes gemiddeld, stelt dit dus niks voor. Eenmaal op het busstation werden we warm verwelkomd door de groep van Bundaberg. Bijna iedereen was er. Dat was even gezellig. Daarna zouden we inchecken bij het hostel, maar die bleek vol te zijn. Stoute Leah!!! We hadden haar die middag nog gebeld om te vragen of zij langs de receptie wilde gaan om voor ons alvast te reserveren, maar volgens haar was er genoeg plek over in het hostel....Niet dus!! Toen zijn we maar naar een ander hostel gelopen om daar 1 nachtje te blijven. De volgende dag zouden we er namelijk wel terecht kunnen. We zijn naar gilligans gegaan. Misschien dat het Leon iets zecht mams. LUXE!!!! Een backpacker hotel en resort. Een zwembad zo groot als in Center parcs zo ongeveer, flinke bar en lekker kitch. Nou ja.....Niet echt kitch hoor, maar echt netjes. Het meest luxe tot nu toe. Beneden hadden ze een mooie receptie en we gingen in een lift naar boven. daar hadden ze een mega wandscherm als tv. We hadden een ruime kamer en dezelfde bedden als in Bundaberg. Het kon dus niet meer stuk! Ook hadden we onze eigen badkamer en wc. Kasten om je tassen in kwijt te kunnen. Echt netjes. Zelfs het tapijt maakte het helemaal af. Hahahaha, ik voelde me net Willem Alexander toen we ontvangen werden. Maar goed....Het was mooi. Lang hebben we niet binnen gezeten, want we moesten natuurlijk even zoals van ouds een drankje nemen met alle mensen. Daarna zijn Jill en ik naar de telefooncellen gelopen om het thuisfront even op de hoogte te brengen. Uiteindelijk zijn we rond een uurtje of 3 ons bed ingedoken. Toen moesten we er om half 10 weer uit om vervolgens om 10 uur uit te checken. Daarna zijn we naar het hostel gelopen waar we nu zitten. Om de hoek. De meeste mensen,vrienden eerder, zijn in hetzelfde hostel. Dikke pret dus!! Ook deze is luxe hoor!! Echt de mooiste hostels tot nu toe zijn in Cairns. Okee, Bundaberg was er ook 1, maar buiten dat zijn het deze. Ook de stad ziet er gezellig uit. Zeker vergeleken met Townsville. Gisteren zijn we nog even uit gegaan tot in de vroege uurtjes en werd de avond afgesloten met DJ Tiesto. Dat was wel grappig natuurlijk. Allemaal Nederlandse Dj's kwamen voorbij vanacht. Niet letterlijk, maar via cd. Vanmorgen heb ik heerlijk uitgeslapen. Ben rond 2 uur mijn bed uit gekomen. Daarna vond ik het wel tijd om een verhaaltje te tikken. Esther zit op dit moment lekker te stressen, want ze zijn de tickets naar Darwin aan het boeken. Gezellig joh!! Ik heb het naar mijn zin als meiden stressen. Ik ben zo relaxed natuurlijk . Geen stress voor mij, zoals de echte Ozzies. Ik heb alleen een dubbel gevoel om naar huis te gaan. Niet schrikken, ik kom terug!!! Maar ik heb de laatste weken steeds meer genoten van alles hier en het is echt geweldig!! Ik ga niet trouwens met een Australische meid hoor mams, ben jij weer gelukkig.Maar ik heb natuurlijk ook weer zin om jullie allemaal weer te zien! Ach jah, weer genoeg emotioneel geouwehoer. Ik stop er weer eventjes mee voor vandaag en ga nu eventjes kijken of mijn zussen de sites hebben bijgewerkt.
Dikke kus!!!

Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australie 2005-2006

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2006

Back in Sydney

04 Juni 2006

Een van de laatste keren

01 Juni 2006

Cairns

29 Mei 2006

Townsville

22 Mei 2006

Whitsundays
Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 61655

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: