Back in jail - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Back in jail - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Back in jail

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

10 November 2010 | Australië, Bundaberg

Toch wel geschrokken van de prijs (45 euro), besloot ik om toch maar niet naar de dierentuin te gaan. Voor datzelfde geld kan ik 3 keer aapies kijken in Noorder dierenpark Emmen of Amersfoort. Het zal wel de naam zijn waar je voor moet betalen, maar om zoveel voor die dode man neer te leggen, vind ik een beetje te ver gaan. En omdat het ook nog eens q-lote weer begon te worden, besloot ik maar in de bus te stappen. Het hostel was helaas ook niet helemaal naar wens. Het was schoon, maar daar was in mijn ogen alles mee gezegd. Ik denk dat het aan een verkeerde timing lag, want ik werd aangekeken alsof ik er niks te zoeken had en werd een beetje genegeerd. Dan maar gauw wegwezen dacht ik.

Ow, ik ben trouwens nog even vergeten te vermelden dat we (Mark en ik) net buiten Byron Bay nog op het strand zijn gaan BBQ-en. Niet zoals de meesten tegenwoordig doen, met een gas barbecue, maar heel primitief. En aangezien ze nergens wegwerpbarbeque's of houtskool hadden, kochten we een aluminium bak, gingen we in de duinen hout sprokkelen en een fikkie stoken. Doordat het die cohtend had geregend, was het hout hier en daar nog nat, waardoor het ging roken en toch wel de aandacht trok van een aantal strandvissers. Maar nadat ze ons zeer professioneel bezig zagen, konden ze de humor er wel van inzien en mochten wij van onze heerlijke lunch genieten in de duinen.
Maargoed, terug naar het verhaal,

Door de regen was er verder toch weinig te doen en besloot ik maar een beetje kilometers te gaan pakken. Rond een uurtje of 2 was ik het een beetje zat (zat al om 9 uur in de auto) en besloot af te slaan bij een plek waar ik ooit eerder heb gezeten. Jawel.... Bundaberg! En hoewel het hostel niet meer in de boeken staat en het internetadres ook niet altijd even piekfijn meer werkt, bestaat het hostel nog steeds! Dit hostel is weer een vertrouwde thuiskomst! Ook hier is net als in Coffs Harbour, niks veranderd! Zelfs (en dat is positief) de sfeer is hetzelfde! Alleen een groepje Fransen in de hoek, maar zolang ze daar blijven zitten, hebben we er geen last van natuurlijk. Dus zit ik weer in de omgebouwde gevangenis! Ik zal hier niet echt veel foto's van maken, dan kunnen jullie beter bij de site met foto's kijken op Australie 2005. Daar zullen wel wat foto's op staan of op Facebook als ik me niet vergis. Ik lig trouwens op dezelfde kamer als 5 jaartjes terug en ook nu lagen ze weer te rampetampen onder mij. Dus daar is ook nog niets in veranderd haha.
Ik blijf hier vanavond ook nog, maar morgen moet ik toch echt wel weer op pad. Dan weer richting het noorden rijden, waar hopelijk de zon nog een beetje gaat schijnen, want het regenseizoen lijkt van start te zijn gegaan, dus hou ik de hoop dat het nog effe duurt!

  • 10 November 2010 - 04:44

    Johan:

    G'day Mate,

    Ik ben weer terug na een lang weekend in Budapest, heerlijk daar en ondanks november op de kalender leek het wel voorjaar, 19 grd op de thermometer en zelfs nog op een terras kunnen zitten, een erg leuke en goedkope stad, merkkleding, eten en drinken, vervoer alles is aan de zeer vordelige kant, dus je moet veel moeite doen om je hongaarse roepies kwijt te raken!? Uiteindelijk met de laatste vlucht retour en was nog niet koud thuis of ik aub wilde komen werken ivm met een aantal zieke collega's, en zo zit ik nu alweer op schiphol, ja het leven is hard!? Maar weer een leuk verhaal en leuk dat je alle "oude" lokaties weer opzoekt, maar slaap je nooit in je mobiele "R" bunker? Wel inmiddels begint nu wat drukker te worden en ga ik maar gauw aan de slag.
    Ben veel plezier verder en ben weer benieuwd naar het vervolg!?

    Groetjes vanaf een koud en donker Schiphol.

    Johan

  • 10 November 2010 - 08:05

    Jill M:

    Ha lieve Ben!
    Aah na 5 jaar weer terug in cellblock.... dat moet gek geweest zijn! Werken er nog steeds dezelfde mensen? onverstaanbare John? En heb je weer fish en chips gehaald bij die chinezen die alles frituren? (zelfs ananas en banaan hahah). Ik ben jaloers, ik tel de dagen totdat ik ook eindelijk die kant op kan... nog 12! :D have fun en spreek je snel!!

  • 10 November 2010 - 10:54

    Jane:

    Hee schatje! Ik lees dat jij het goed naar je zin hebt daar... Ik ben jaloers!! Hoe is het verder met je? Het is leuk om jou verhaaltjes lezen! Geniet ervan! Kus Janneke

  • 10 November 2010 - 13:22

    Ben:

    @Jane
    Eerlijk waar, het is hier echt geen flikker aan!! :-p
    jammer dat je er niet bent hoor, hoe ist met 't vrouwke??

  • 11 November 2010 - 08:11

    Essie:

    Hey broerke,
    Fijn dat je een leuk, bekend stekkie hebt gevonden. Wel jammer van het weer zeg, bah! Hier hebben we het niet eens zo slecht gehad, maar dat komt nu helemaal goed. vanaf vandaag gaat het een dag of 4 flink tekeer, met regenoverlast en ontwortelde bomen, als ik Peter Timofeeff mag geloven. Hang-on mate, nog even en je kan naar Nieuw-Zeeland!! Ik ben zóó benieuwd hoe het daar is!
    Dikke kus liefie, hopelijk hoor ik je gauw een keertje!
    (k) Essie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 61552

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: