Bijkletsen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Bijkletsen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Bijkletsen

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

09 Januari 2006 | Australië, Sydney

Goeie daag luitjes!!! Het is weer tijd voor een verhaaltje met de gebeurtenissen van de afgelopen dagen. Ik had het idee dat ik niet veel gedaan heb afgelopen 3 dagen, maar toen ik het in mijn 'dagboek' schreef had ik toch 2 kantjes volgekalkt en zou het best kunnen dat ik meer gedaan heb dan ik dacht. Of....dat jullie denken dat het veel is :-P . Laat ik maar eens beginnen met vrijdag. 's Avonds ben ik nog even een rondje gaan lopen om mogelijk foto's te maken van de zonsondergang met het opera house. Helaas was het bewolkt, maar ik heb wel een paar plaatjes kunnen schieten. Ook is de furby vastgelegd op foto en die kunnen jullie gaan bewonderen in het foto album. Toen ik klaar was met fotootjes maken (het was inmiddels donker) hoorde ik een redelijk hard geluid vanuit het park waar ik was. Ik had het al ergens gelezen,maar was het totaal vergeten tot ik er uiteindelijk was. Het was een openluchtbioscoop. Een tribune met barretjes en een megascherm in het water. Eigenlijk moest je $14 betalen. Daar had ik natuurlijk geen zin in, dus deze slimme jongen is gewoon achter de tribune gekropen (buiten de hekken) en is vanaf een helling erboven mee zitten kijken en nog gratis ook, want ik ben inmmers een echte Nederlander he? Later kwamen er meer mensen aandruppelen en uiteindelijk zaten we met een mannetje of 30 met picknick kleden en eten en drinken gezellig mee te kijken, terwijl er nog 200 man op de tribune zat. Zaterdag zijn we weer gaan lopen (we lopen wat af hoor in Aussie) en zijn hoe kan het ook anders....via het opera house naar de Harbour Bridge gelopen. We zijn eerst nog door de haven gelopen waar we een grote Cruise schip zagen liggen die uit Rotjeknor kwam. Daarna zijn we de brug opgelopen. Van een afstandje leek de brug eigenlijk niet veel voor te stellen, hoewel het wel de grootste van de wereld moet zijn. Ik ben er nog steeds niet uit in welk opzicht, ik denk de boog of de breedte. Hij was in ieder geval wel lekker hoog boven het water en je kon er goed uitwaaien. Dat was wel nodig ook, want het was ongeveer 28 graden beneden en windstil in de steegjes, dus het zweet liep zo de bilnaad in. Natuurlijk heb ik ook daar een aantal foto's gemaakt waar jullie jaloers op zullen zijn! 's Avonds zijn we in het hostel gebleven en heb ik nog een biertje gedronken met andere backpackers. Gisteren ben ik in mijn eentje weer gaan lopen. Wat heet....ongeveer 15km. Ik ben via Opera house->The Rocks (de eerste wijk van Sydney. Was vroeger een krottenwijk...hebben jullie weer wat geleerd van ome Ben)->Harbour Bridge naar de haven gelopen. Dat stukkie duurde al zo ongeveer 2 uur. Eenmaal aangekomen in de haven, begon er net een jetski/waterski show met alle toeters en bellen. Wat had ik toch weer een goede timing...Het zag er leuk uit met al die sprongen en gekkigheid. Na de show ben ik maar eens verder gaan rondkijken. Aan de overkant lag het Maritime museum. Zag er groot uit, mooi... en er lagen een aantal bootjes op waar je op mocht. Uiteraard moest je daarvoor betalen en aangezien ik daar geen zin in had, heb ik er alleen maar een paar fotootjes van gemaakt en verder gelopen. In het boekje dat ik bij had (Sydney-gekocht in NL) las ik ook dat er in de buurt een Chinese Garden moest zijn. Toen ik het gevonden had keek ik alleen maar om het hoekje maar vond het een beetje tegenvallen. Lelijk was het niet, maar niet mooi genoeg om ervoor te betalen. (Jah, ook voor die tuin moest je geld neerleggen) Daarna ben ik richting Chinatown gelopen en dat zag er leuk uit. Allemaal Chinese vreettentjes en paar gebouwen in die stijl. 's Avonds schijnt het er nog mooier te zijn en zeker rond de Chinese jaarwisseling die hier eind deze maand zou moeten zijn. Misschien dan nog eens 's avonds proberen (niet te voet, ik pak de monorail wel ofzo) Daarna ben ik maar via dezelfde weg terug gelopen tot aan de Botanic Gardens. Danwel het park. Hier wilde ik nog een paar plaatjes maken voor ons moeder. Ook kwam ik daar een aantal leuke spinnetjes tegen. Maar goed dat Myrel hier niet is, want ik denk dat ze ging rennen naar Nederland. Ik zal ze ook even op de site zetten. Blauw/zwart met felgele poten. Eenmaal teruggekomen in ons hostel zijn we (met z'n 3en) ouderwetse wentelteefjes gaan bakken. Ze smaakten niet verkeerd moet ik zeggen! Na het eten ben ik weer naar het park gelopen (alweer??? yep...) om maar weer eens een gratis film te gaan kijken. Helaas was mijn plek van de vorige keer al bezet, dus moest ik 3 meter opschuiven. Wat een drama hahaha. Aangezien het in de maand Januari een soort van feestmaand is in Sydney boffen we natuurlijk met onze timing! De komende week draait er nog elke avond een film (vanavond gaan we dus ook weer, maar dan met z'n 3en) en overal shows en concerten en de 26e is het Australian day, dus komt er weer vuurwerk van de Harbour Bridge. Misschien krijgen we dan alsnog het oud en nieuw gevoel die we in Melbourne niet hadden. Dit was het zo'n beetje kort samengevat. Zijn jullie toch weer een beetje bijgepraat he? Verder zijn onze plannen om werk te zoeken hier in de buurt en eind van de week misschien naar de Blue Mountains te gaan. Mochten we hier geen werk vinden, vertrekken we misschien langzaam richting Bondi Beach (wereldberoemd strand, kijk maar bij google voor foto's......jaja, daar gaan we sowieso heen )om daar in de buurt werk te vinden.

Groeten
Benneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie 2005-2006

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2006

Back in Sydney

04 Juni 2006

Een van de laatste keren

01 Juni 2006

Cairns

29 Mei 2006

Townsville

22 Mei 2006

Whitsundays
Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 61681

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: