Eerste reis alleen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Eerste reis alleen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Eerste reis alleen

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

04 Januari 2006 | Australië, Sydney

Hallo mensjes!!

Gister was mijn eerste dag alleen op reis, nou ja...alleen? Ik ben in gezelschap van 2 Nederlandse meiden en we hebben het tot nu toe naar ons zin.

Ik zal even beginnen met gisteren. We zijn al vroeg uit ons nest gekropen (iets voor 6)om op tijd bij het busstation te staan. We moesten daar al om 7 uur 's morgens zijn en ik had me de avond ervoor al voorgenomen om op tijd naar bed te gaan....wat uiteraard niet is gelukt natuurlijk. Toen rond half 8 de bus arriveerde, liepen we er maar naartoe. Daar zaten we dan in de bus voor de komende 12 uur. Ik zat tussen een heel leuk gezelschap. Een soort van Big Diet. Naast mij zat een man die anderhalve plaats in beslag nam en daar schijnbaar nog niet genoeg aan had, aangezien hij heel de tijd tegen mij aan zat te leunen/duwen en shuin tegenover mij zat ook een vrouw van een pondje of 300. Wat mij opviel tijdens de reis is dat er ook Japanners waren, die niet het fototoestel gebruikten in de bus, maar gewoon gingen slapen! Dus het vooroordeel dat er overal foto's van worden gemaakt, kan worden geschrapt. De 1ste stop was heel kinky. Ik heb me goed vermaakt met de lunch en de vele vrouwen om me heen. (Foto's volgen) Ik had namelijk aardig wat sjans. Aan het einde van de trip, begon ik de man naast mij even terug te pakken, door een half uur lang keihard hardcore te luisteren met mijn discman. :-D Niet dat ik voor de muziek zelf in de stemming was, maar ik had het heerlijk naar me zin, toen ik doorhad dat hij niet wist hoe snel hij later de bus moest verlaten. Telkens als ik namelijk probeerde te slapen, begon ie te porren of zo hard te snurken dat bijna de hele bus mee kon genieten.
Toen we eenmaal in Sydney zijn aangekomen, ging ik maar eens op zoek naar een hostel. De meiden hadden er al 1 gereserveerd, maar aangezien ik geen creditcard heb, ging dat voor mij even niet door. Na een stuk of 6 hostels langsgelopen te zijn die vol zaten of dicht waren, heb ik er 1 gevonden in de buurt van de meiden. Ik verblijf op een (in verhouding tot All Nations Melbourne) luxe 2pers. kamer met koeliejoeliekast en een eigen wastafel! Gisteravond zijn we Sydney even gaan verkennen, eerder eigenlijk de straten om die van onszelf heen. Ik moest gelijk aan een kermis denken. Ik zit namelijk met het hostel recht aan de Syndeyse wallen!!!! Peet, ben je nie jaloers? hahah. Het ziet er hier 's avonds gezellig uit, met al die mensen die kijken en bekeken willen worden, want meer stelt het eigenlijk niet voor, behalve dat de roze lampjes ook wel mee wille werken natuurlijk. Vandaag zijn we even verder Sydney ingedoken en zijn we richting het opera house gelopen en de Harbour Bridge. Helaas voor Basje.... Ik heb nog geen foto van het opera house gemaakt, aangezien het weer niet mee wilde werken, dus je moet nog ffkes wachten :-P. Ook heb ik een straatartiest nog even geholpen met z'n optreden. Nu moeten jullie er niet teveel van verwachten hoor, maar we hebben erg gelachen om die vent. Het was een comedian die echt iedereen in de zeik zat te zetten, die voorbij kwam lopen, maar hij deed ook dingetjes met zwaardjes en een zpijkerbed op een paal enzo. ik moest dus de paal in evenwicht houden...Joepie :S
Nu zitten we in een internetcafeetje in de Rose buurt (Kings cross...kent Leon waarschijnlijk wel moeke) en begin ik een beetje inspiratieloos te worden. Ik denk dat ik vandeweek wel weer wat te melden heb, ik ga eventjes een nieuwe schrijfblok halen en weer een soort van dagboek bijhouden, voor de momenten dat ik niet op internet kan komen.