Klaar voor de start..... - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Klaar voor de start..... - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start.....

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

06 September 2011 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Vroeg je hier in de regio twee weken geleden nog wie het WK rugby zou winnen, was het 'natuurlijk' Nieuw Zeeland, maar sinds de nederlaag vorig weekend tegen rivaal Australie zijn ze er niet zo zeker meer van. Natuurijk als host-land is dit land natuurlijk favoriet. Al jaren staan ze bekend om de Haka en de beesten van mannen en winnen hier en daar nog wel wat titels, maar de spanning begint je hier inmiddels toch wel te voelen. Overal is het rugby. Op tv, radio en kranten is het bijna niets anders. Okee, natuurlijk ook wereldnieuws, zoals een pittig buitje in Amerika, Pakistan die weer een crimineel van de Taliban te pakken heeft en Kadaffi die zich ergens verstopt en helaas niet zonder gevolgen. Ondanks dat we overal redelijk ver vandaan zijn (of ze geven er hier niet echt om), zijn we nog wel redelijk op de hoogte van de belangrijkste dingen die zich afspelen.
Maar goed, terug naar de rugby. Tonga staat momenteel op de eerste plaats als het gaat om aantal (feestende) supporters. Niet gek als de openingswedstrijd zich afspeelt in Auckland met Nieuw Zeeland tegen Tonga. Dat wordt een dubbele Haka dus en volop genieten van al het spektakel op tv. Ik moet nog een maandje wachten voor ik die kant op mag, maar de dag van de finale ben ik in ieder geval in de plaats waar het allemaal gebeurt. En de volgende dag zo snel mogelijk wegwezen, want de prijzen zijn abnormaal gestegen in deze periode. Ik heb nog ergens een goedkoop hostel kunnen vinden buiten het centrum, maar in de binnenstad betaal je nu makkelijk 200-300 euro voor een week, waar je in januari nog hooguit 90 euro weg legde. Ach. zoiets maak je waarschijnlijk toch maar een keer in je leven mee.

Verder is het hier nog steeds goed uit te houden. Het begint vroeger licht te worden en later donker en de temperaturen beginnen ook weer te stijgen. Niet dat we een echte koude winter hebben (zoals jullie voorheen al hebben kunnen lezen denk ik) maar de nachten zijn van het vriespunt naar zo'n graadje of 8 gestegen in de laatste paar dagen. Zal de lente al in aantocht zijn?
Voor de rugby fans, komende vrijdag (9 sep) 20:15 lokale tijd of 10:15 's ochtends in Nederland is de openingswedstrijd en zal vanaf dan een groot feest worden.

• 07 September 2011 - 02:06

Johan:

Hoi Ben,

Over het weer zullen we het maar niet meer hebben, het is te triest voor woorden, maar wij hebben ook weer een nieuw record te pakken, nl de "natste" zomer ooit, in iedergeval sinds de weerprofeten in de Bilt het hebben bij gehouden, na de "droogste" lente, wat ook al een record is hebben we de komende jaren volgens mij geen water tekort meer, een voordeel heeft het wel, het was niet nodig om de plantjes nat te houden, je moest ze alleen beschermen tegen een leger slakken, zowel met als zonder schild, lijkt wel een beetje op de Libie oorlog, heb je eindelijk een paar planten die mooi in bloeien, staan de volgende dag alleen de steelen er nog van (@$@^@#$ gloeiende!?!?), ook is het nieuwe record gevestigd wat betreft de temperatuur, de gemiddelde temp lag niet ver van de normale temperatuur in de winter maanden!? Ook vandaag de eerste nazomer storm die op dit moment over het noordelijk deel van het land raast, met een windkracht 8 tot 10, het is een heftig exemplaartje, een combinatie van 2 depressies met de laatste restanten van Irene, je weet wel degene die vorige week langs de oostkust van de USA raasde en daar een spoor van vernieling achterliet, ben benieuwd wat de schade morgenochtend in Nederland zal zijn?
    Je begrijgt het verlangen naar de zon en warmte (niet van de CV!) groeit per dag!?
    Wat Rugby betreft ga je alleen naar de finale dan?
    Trouwens over prijzen gesproken, ik ben aan het zoeken geweest voor een slaap plaats in Sydney tijdens de komende oud en nieuw viering, maar dat is ook niet normaal meer zeg, voor een overnachting in dat weekend vragen ze net zoveel als 2x heen en weer vliegen van hier naar daar!? Waanzinnig, heb verschillende een mail terug gezonden dat ik niet het hotel wilde kopen maar alleen wilde overnachten!!
    Weet jij al of je nog naar OZ terug gaat? Wil graag de komende periode het een en ander gaan plannen, wil jij mij nog even laten weten waar jij bent of wat je plannen zijn? Als we nog wat willen afspreken is dat wel handig om te weten!? Verder weinig nieuws te melden, zijn druk met het nieuwe appartement bezig en hopen rond eind van deze maand de verhuis dozen in Purmerend te kunnen uit pakken.
    Nou, het beste voor de komende spannende weken op de buis of in het stadion en hoop nog even wat van je te vernemen op korte termijn!?

Groetjes van een donker, nat en stormachtig Schiphol.

Johan

• 07 September 2011 - 16:39

Petra:

Hoi fijne, lieve zoon! Jij al weer bijna in de lente; wij nog ff in de 'hoogzomer' al is dat wel nep want wij zitten natuurlijk aan de Mediterranee! Leuk die rugbyverhalen! Hier in Frankrijk leeft het ook erg heb ik gemerkt! Dacht ik op een scherm voetbal te zien, bleek het rugby te zijn! :-) Gisteravond hebben we bij de buurtjes op de camping Finland-Nederland gezien (0-2). Zij hebben een schotelke; wij ook wel maar daar zie je geen tv op! Geniet knul en doe je meissie de groetjes! Schuss xxx