vanuit een andere hoek - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu vanuit een andere hoek - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

vanuit een andere hoek

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

11 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

Het nieuws afgelopen weken vanuit het buitenland:
Nederlanders ontvluchten massaal het land vanwege het slechte weer. Op mijn gezicht zijn rimpels en een grote grijns te zien. Wat een dijenkletser. Dat de jeugd naar de bekende vakantie oorden gaan is algemeen bekend en uiteraard zitten daar opstootjes tussen. Ook in Lloret de Mar kan men zich blijkbaar niet gedragen en moeten er zonodig kliko’s in de fik gezet worden. En maar klagen dat de politie in Spanje streng is. Kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Hier worden ze alleen maar uitgelachen.
Blader je door naar Engeland, is het daar een oorlogsgebied waar ook daar de jongeren heet moeilijk hebben zich aan de regels te kunnen houden. Massale rellen zijn de orde van de dag aldaar. Ook hier worden beelden uitgezonden, die misschien in Nederland niet eens uitgezonden worden, omdat het al gauw als schokkend wordt gezien.
Nee, ik ben op dit moment blij dat ik niet in Europa ben. Afgezien van wat rommeligheid van moedertje natuur is het hier stukken aangenamer. De Nieuw Zeelandse winter is tot op heden over het algemeen stukken beter dan de gemiddelde Nederlandse zomer. En hier maakt men zich niet zo druk. Hier gaan de politieke discussies over de melkprijs, want oeih! Een fles melk kost al bijna 3 dollar! (2 euro om het ruim te nemen) En is Christchurch niet getroffen door de zoveelste aardbeving, dan is het ingesneeuwd. Aan de andere kant niet erg, want bijna 2 maanden geleden zijn al een aantal ex-collega’s/backpackers richting het zuider eiland vertrokken om te gaan snowboarden. Helaa geen wintersport de eerste weken, want er was geen sneeuw. Dus geluk bij een ongeluk. En dan zie je de eerste beelden en zowaar verschijnt ere en sneeuwpop. Zelfs Marjan de Hond ziet er in dit land knapper uit (sorry, maar mijn smaak verkiest toch deze versie) en hebben ze nog muziek op de achtergrond ook. En we hebben een Maori Piet Paulusma. Kortom, ik heb hier redelijk veel wat lijkt op thuis, maar NET ietsje beter. Zullen ze di took in andere landen hebben? Ik las namelijk dat er dit jaar ook een record aantal emigranten is. Kom je hier in de supermarkt, hangt er een advertentie dat er een mobiele telefoon gevonden is en dat de rechtmatige eigenaar hem op kan komen halen. Ik denk dat je in Nederland eerder je telefoon op marktplaats of Ebay tegenkomt.
En ja! Tuurlijk mis ik de voetbalcompetitie en vrienden en familie. Dat krijg je als je 10 maanden onderweg bent. (laatste tijd zijn de gevoelens een beetje sterker) maar als je de algemene dingen afweegt, ben ik toch een bofkont. Ik ben inmiddels weer verhuisd van mijn vorige stekje. 60 meter. Het verhuizen hier in het dorp is niet met grote afstanden dus. Vorige keer moest ik 100 meter afleggen namelijk. Nu zit ik hier in een B&B (bed & breakfast) zonder breakfast. We zijn namelijk om kwart over 6 de deur uit om de fiets te pakken richting het werk, om vervolgens 12 uur later terug binnen te vallen met een schraal hongerloontje, maar het zijn inkomsten en voor begrippen aan deze kant van de wereld doen we het redelijk. Voor de prijs zitten we hier heerlijk. Kacheltje, gratis pooltafel, niet stofzuigen, schone handdoeken wanneer je wilt en voor 4 euro draaien ze een wasje voor je. The enige wat je hoeft te doen is eten maken en naar binnen werken.
En wat doe ik zoal in mijn vrije tijd? Strand, rondkijken voor de rest van de reis. Ik ben van plan om na Nieuw Zeeland Azie in te duiken. Druk rondkijken dus en veel vergelijken. Mooi weetje is de Low Budget vliegmaatschappijen. Hierdoor kan je voor 200 euro half Azie door vliegen. Moet je nog wel de bezienswaardigheden en accomodatie bij zoeken, wat ook een uitdaging is. Maar ik ben redelijk op weg. Sorry voor het geval ik mensen teleur stel met het feit dat ik me nog niet geroepen voel om terug te keren. Ik zou zeggen, kom eens een kijkje nemen aan deze kant. Een wereld van verschil.

Nee, zo slecht is reizen en vergelijken niet. Het is maar hoe je het ziet.

  • 11 Augustus 2011 - 11:19

    Johan:

    Hoi Ben,

    Ja de wereld lijkt wel volledig op z'n kop te staan en de grillen in Londen staan helemaal ver van elk normaal denkend mens!? Maar om even op het weer te reageren, het is is wel continu en dan bedoel ik, het regend en waait en het is koud en kil en daar zit al weken geen verandering in, een voordeel heeft het wel alle zomerartikelen zijn nu volop in de aanbieding je wordt er bijna mee dood gegooid en bedolven onder de reclamefolders! Hopelijk heb je mijn recente mail gelezen en wacht ik even jouw antwoordt af!?

    Groetjes van een herfstig Schiphol en ga gauw weer onze klanten blij maken met een retourtje vitamine Z.

    Johan

  • 11 Augustus 2011 - 12:56

    Koen:

    Zwetser ;)

  • 11 Augustus 2011 - 16:13

    Hans:

    Ha jochie

    Je hebt het echt slecht. Zoals Johan het weer formuleert, daar heb ik niets aan toe te voegen. Inderdaad is het een puinzooi in Engeland, worden er in Londen 17.000 politieagenten ingezet, vinden ze het gek dat de rellen ergens anders losbarsten.
    We zijn volop bezig de vakantie met de vouwwagen te plannen. Leuk werkje. We zijn van plan naar de Vogezen te gaan, niet te ver weg, makkelijk in één dag te rijden, en hopelijk goed weer.
    Zo niet, dan waarschijnlijk naar Italië.
    We zien wel.
    Horen je wel weer op skype. Groeten aan Kat.

  • 12 Augustus 2011 - 09:03

    Ben:

    Italie?? Pas op met je geld. Daar verdwijnt nogal Ik denk dat ik dit weekend wel even tijd kan maken tussen het werken door. En Johan, ik heb het gelezen! Samoa is de beste optie wat ik uit betrouwbare bronnen heb gehoord. Nadeel is wel dat het orkaanseizoen begint rond die periode in de Pacific. Even goed rondneuzen dus voor ik een definitief plan trek.

  • 12 Augustus 2011 - 11:18

    Paul:

    Haa Bennies!

    Goed om te lezen dat het je nog steeds goed bevalt, ik zou voor geen goud met je willen ruilen ;)
    Ik zie dat je een huisdier hebt genomen?

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 61649

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: