Bier, zweet en tranen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Bier, zweet en tranen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Bier, zweet en tranen

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

23 November 2010 | Australië, Cairns

Inmiddels heb ik mijn weg aardig kunnen vinden in Cairns. En dus blijf ik er ook nog wel eventjes plakken. Tot de 29e om precies te zijn. Dan vlieg ik eind van de middag naar Sydney om daar vervolgens een vroege ochtendvlucht richting Auckland te pakken. Een nachtje vliegveld dus, maar ik heb muziek en een laptopje, dus ik vermaak me wel.
Zoals ik al zei, kan ik mijn draai aardig vinden. Ik werd in Airlie Beach nog geadviseerd naar het Bellview motel te gaan. Goedkoop en recht aan de laguna van Cairns. Dus ik op mijn gemakje naar de receptie gelopen en daar slaap ik dus nog steeds. Ik begon met drie Engelse jongens op een kamer, waarmee het goed klikte. Zo gingen we verschillende keren op stap en hebben we hier en daar weleens het een en ander op zijn kop gezet. In tegenstelling tot vijf jaar geleden, is mij deze reis wel opgevallen (en mijn kamergenoot ook die hier toevallig vijf jaar geleden ook was) dat de mensen, afgezien van Cairns, toch wat terughoudender zijn geworden. Waar je vijf jaar geleden ergens binnenliep, werd je verwelkomt en waren ze benieuwd naar alles. Nu is het weer zo'n backpacker die langskomt. In de hostels zelf begonnen de meesten pas te praten als je langer dan 1 nacht bleef. Volgens mij is het de laatste jaren een beetje te hard van stapel gelopen wat backpackers betreft. Maar in Cairns valt het nog mee. Wat ik trouwens niet echt kan herinneren van vijf jaar geleden, wat dus in dit geval wel een pluspuntje is! volgens een aantal mensen die ik deze keer onderweg ben tegengekomen, zou Nieuw Zeeland nog aan alle oude verwachtingen van Australie moeten voldoen. Vriendelijk en nieuwschierig. Komt mooi uit dus!
Inmiddels hebben mijn kamergenoten mij deze morgen verlaten. Zij hebben (na mijn verhalen gehoord te hebben) besloten om een wicked camper te huren en zijn deze morgen met nog twee Nederlanders vertrokken. Zal een stelletje ongeregeld worden, want ze weten nog niet waar ze naartoe gaan. In ieder geval veel gas en roosters halen voor de road kills die ze willen eten. Ben benieuwd haha. Misschien kom ik ze binnenkort nog tegen in nieuw Zeeland, want dat staat ook bij hun op de planning.
Nu ik alleen achter ben gebleven heb ik mezelf maar getrakteerd op iets waar ik al lang mee in mijn hoofd zat. Een duikcursus! Morgen ga ik van start en ben ik de komende 4 dagen moeilijk te bereiken, aangezien ik veel op zee zal verkeren.
Het is niet zo'n spannend verhaal als alle vorige, maar ik had ook beloofd aan moeders dat ik geen rare fratsen uit zou gaan halen. Eind van de cursus laat ik jullie nog het een en ander weten en komen er misschien weer een paar foto's online!

  • 23 November 2010 - 10:27

    Petra:

    Veel succes liefie met je duikbrevet! Hartstikke leuk! We wten wat dit voor jou betekent! We leven met je mee. Nogmaals succes en we horen wel van je als je je duikbrevet hebt. Maar..... doe voorzichtig! xxx-jes je mamsie

  • 23 November 2010 - 13:05

    Daantje:

    Hey Ben Cousteau,
    Heel veel succes met je duikbrevet!!! Dat je hem maar mag halen en er heeeeel veeeeel onderwater plezier van mag hebben. Geniet ervan en kijk uit voor gevaarlijke pissies. Er schijnt ooit iemand dodelijk getroffen te zijn door een PIJLSTAART rog. Dood gestoken door een vis...
    We wachten weer op je volgende verhaal en je foto's. Have fun.
    Liefs en een hele dikke kus
    Je zus.

  • 26 November 2010 - 03:29

    Johan:

    Hey Ben,

    Ik ben weer een beetje achter geraakt met het lezen van je verhalen maar ik lees ze met veel plezier! Wanneer je dit leest dan zal je inmiddels je duikbrevet gehaald hebben en staat de reis naar NZ opstapel, ik weet niet of je inmiddels al een plan gemaakt hebt om te gaan zien of waar je naar toe gaat, maar in Auckland heb je een prachtig Nationaal museum met de de grootste collectie wat betreft Maori cultuur, beter dan het museum in Wellington die over wordt aangeprezen, natuurlijk is de stad prachtig gelegen met verschillende eilanden (Devenport) op korte en lange afstanden, wat ook zeker de moeite waard is. Uiteraard is een bezoek aan de Skytower eem must en kan je hier vast je adrenaline laten testen door van het dak te springen!? (wel aan een touwtje!) Ga ook als je de tijd hebt naar Coramendel, het schier eiland rechts ten noorden van Auckland, daar bevinden zich oa hot water beaches, een bizar fenomeen. Je zal merken dat NZ iets anders in elkaar zit dan OZ maar overal geld dat het ook uit maakt waar en met wie je bent.Als je richting het noorden gaat is de Bay of Island, met de vroegere hoofdstad Russell is leuk om er een nachtje te blijven, en ook hier is er een mogelijkheid om met dolfijnen te zwemmen als dat nog niet op je lijstje staat en ook Nintyn Mile beach niet overslaan, maar goed volgens mij zal je daar wel aardig je weg kunnen vinden, en zal je ook tig wandelingen kunnen maken want ook die zijn hier in overvloed. Als je nog wat wil weten of als mij nog wat te binnen schiet wat zeker de moeite waard is dan zal ik het nog wel even laten weten. Ik wens je vast een goede reis naar NZ en hoop dat je ook daar weer een fantastische tijd zal beleven, maar dat zal vast geen probleem zijn als ik zo al je belevenissen lees. Inmiddels is de winter hier van start gegaan en zal ik straks de auto raampjes moeten krabben als ik na mijn laatste nachtdienst weer naar huis rijd, de voospelling is dat de komende dagen er zowel vorst als sneeuw te verwachten is, dus geniet maar van de heerlijke temeraturen, ook al heb je wel veel pech gehad met de vele regenbuien dat was wel erg jammer, misschien dat dat in NZ wel wat beter wordt.

    Ben het ga je goed en hopelijk gauw weer en spannend verhaal.

    Groetjes, Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 61573

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: