Zuipe!!weer ff ouderwets - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Zuipe!!weer ff ouderwets - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Zuipe!!weer ff ouderwets

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

26 Februari 2007 | Ierland, Dublin

Haai allemaal!! Het is weer eventjes geleden en ik dacht, is het niet weer eens tijd dat ik een verhaaltje ga tikke?? Bij deze!! Vorige week ben ik voor een weekje op vakantie geweest naar....klinkt gek....Nederland. Ik ging daar namelijk heen voor (hoe kan het ook anders als wannabee Brabander) carnaval!!! Ook heb ik daar nog eventjes snel tussendoor mijn verjaardag gevierd dat goed gepaard ging met wat spa geel. Dat was dus de dag dat ik aankwam. Ik zal eens met de vrijdag ervoor beginnen, want toen werd mijn verjaardag natuurlijk al hier gevierd. ik werd aan alle kanten belaagd,geknuffeld en gezoend en gefeliciteerd. Als cadeautje kreeg ik 14 halve liters en een kater (volgende ochtend). Toen om 6 uur mijn wekkertje alweer ging om richting Dublin Airport te vertrekken was ik nog steeds niet helemaal nuchter. Gek he??Daar eenmaal aangekomen kwam ik juf Kim tegen. Nu zullen jullie denken...WIES DA??? Mijn trainster van de eerste cursus en nee, geen cursus bier zuipen!! Na wat geluld te hebben over van alles en nog niks zijn we het vliegtuig ingestapt en ben ik in coma beland. Na een paar uurtjes slapen en veel bier en nog meer in het vooruitzicht, moet je maar ffkes de uurtjes pakken die je pakken kan. Na eenmaal aangekomen te zijn in Eindhoven werd ik daar opgewacht door een uitbundige blije moeder.(Ja moeke, ontken het maar nie!!) en een vader die plaatjes aan het schiete was. Na eenmaal aangekomen te zijn bij de auto ben ik gelijk achter het stuur gedoken. Inmiddels bijna nuchter natuurlijk he??? Eenmaal thuis aangekomen werd ik opgewacht door suslief en aanhang. Ook het neefje was aanwezig en weer aardig gegroeid. Na het heerlijke eten werd het tijd dat er meer volk langskwam. Na een paar biertjes besloten we maar naar het cafe te gaan, want het was tenslotte carnaval. Op de terugweg schijn ik nog met fiets en al onderuit te zijn gegaan voor de politie, maar ik ontken alles!! Ook heb ik mijn fiets mooi geparkeerd half op de caravan. Was schijnbaar makkelijker dan in de schuur. Zondag was een iets minder gezellige dag. We moesten namelijk onze bijna 13 jaar oude logge viervoeter in laten slapen. Dat was een beetje een treurig gebeuren als zo'n beestje na 13 jaar (ze heeft mij voor de helft opgevoed ) inslaapt. Daarna hebben we even afleiding gezocht bij de optocht in Prinsenbeek. Mezelf nog eventjes volgegooid en daarna thuis gaan eten. Die avond was ik niet helemaal in de feeststemming en ben ik niet zo heel lang gebleven. Maandag daarintegen was het weer een dolle boel. Eigenlijk leek het een beetje op zaterdag. Zuipen, vallen en lol trappe. Dinsdag zijn we om 2 uur 's middags al begonnen en eigenlijk niet echt meer gestopt tot de carnaval officieel klaar was. (tijd zijn we kwijt, maar in ieder geval na 12 uur). Daarna zijn we gezellig bij Koentje een pak frikandellen achterover gaan werken en kwam Feno nog eventjes met fiets en al binnenvallen om te kijke of er nog iets te snaaien viel. Na een tijdje te hebben gekeken en naar bambi te hebben gekeken (????hoe we erop kwamen????) zijn we maar met de fiets naar huis gewaggeld. Woensdag was het eindelijk eens een rustige dag.....En alcoholvrij!! Een beetje uitslapen en moedertje pesten. Donderdag naar 2 spannende wedstrijden gekeken van Ajax en AZ. SPANNEND!!!Daarna met paulus en Bicker naar de stad gegaan. Helemaal dood natuurlijk, want wie heeft er net na carnaval nog geld over of nog geen kater??? In het eerste cafe hebben we een beetje warm gedronken en daarna zijn we doorgegaan naar ons stamcafe. Daar zijn we letterlijk naar buiten geveegd, aangezien we samen met Frank en Alex naar buiten gingen (eigenaren) Ook kwamen zij op het geweldige idee om een Zottekot Dublin Tour te organiseren, wat dus inhoud....Flink begaaien!! Zuipen en achter de meiden aan voor hun hahaha. Eenmaal thuis aangekomen weer de vetpan aangezet en wat gebakken. Vrijdag was het alweer afscheid nemen van de meeste mensen. (al deden sommige mensen hett de hele week al) Thuis nog eventjes een biertje gedronken (of laten we seggen 1,2 veel) met de hele meute. Om 3 uur vond ik het uiteindelijk bedtijd en ik werd met een heerlijk ontbijtje op een.......ACHTERLIJK TIJD!!!!! wakker gemaakt. Die tijd viel wel mee hoor, half 9. (In het weekend??) ik had een beetje moeite met uit bed te komen en heb er dus maar een uurtje aan vast geplakt met slapen. Daarna moest ik wel wakker worden, aangezien het toch wel weer tijd werd om richting het vliegveld te gaan. Eerst nog snel ffkes me neefje opgehaald en me zus en vriend gedag gezegd. Daarna voor de laatste keer in de auto richting Eindhoven. daar aangekomen nog eventjes wat gedronken. En toen werd het weer tijd in te checken en naar de douane te lopen. Ik had inmiddels een leren jas aan en leek daardoor schijnbaar een beetje crimineel. Ik werd er namelijk gelijk tussenuit gepakt en mocht mijn tas 3 keer door de scan laten halen en fouilleren. Heerlijk!!! helaas moest ik mijn gel achterlaten aangezien het niet meer mocht zijn dan 100 ml en ik 2 potten van 200 bij had . oops..... Bij de paspoortcontrole was ik natuurlijk ook weer de lul en werden mijn gegevens even grondig nagekeken of ik geen strafblad had ofzo. Eenmaal in het halflege vliegtuig te zijn beland naast een niet al te lelijk iemand ben ik toch weer in slaap gevallen. Ik kon mijn ogen niet meer open houden. Ik heb trouwens wel wat met vliegtuigen en slapen. Is mij namelijk al de laatste 5 keer overkomen. In Dublin was het aan het regenen (terwijl ze de hele week zon hebben gehad.....Zeggen ze!!)en ben ik in een overvolle bus richting het centrum gestapt. Eenmaal in het centrum heb ik nog voor superheld gespeeld. Een vrouw met buggy de bus ingeholpen terwijl ik een backpack op me rug had en een andere rugzak aan de voorkant en er 3 man omheen stond die een beetje raar stonden te kijken. Gek he als niemand verder helpt?? Daarna in de bus nog een vrouwtje overeind gehouden toen de bus bijna uit de bocht vloog en nog een buggy tegengehouden die anders door de gehele bus vloog. Al moet ik zeggen (sorry) dat die ....... mensen erg irri waren. 2 buggys die ingeklapt moesten worden, anders reed de bus nie verder. Hebben ze daar gvd!! 20 minuten over gedaan. Hoe moeilijk kan het zijn?? Maarja, als goedheid zelve heb ik ze maar eens geholpen en boven op me backppack gesmeten. Wat een held he?? Met me goddleijke lichaam ;-). Thuis aangekomen zag ik Rene (huisgenoot van 42) met een blauw oog. die was vrijdag in elkaar geslagen, omdat ie een stel jeugd geen vuurtje wilde geven voor een sigaret. Hoezo in Nederland een kort lontje??? Alles is uiteindelijk goedgekomen. Gister hebben we nog een beetje melig zitten wezen en was ik aardig luchtig in de broek. Waarschijnlijk van afgelopen week. Kortom een enerverende week!!! Met dank aan: Paps,mams,paulus,koenemaans,bicker,feno,karsjes,nico,jannes,rob (meidenjacht op meiden van een pondje of 300),kuysten,jordy,sus met aanhang en de rest die ik verdeten ben. EN natuurlijk MIEP van de snackbar!!!XXX en de groetjes!!

Bono

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Ierland

Recente Reisverslagen:

17 November 2007

tijdje terug

12 September 2007

Galway + reunie

05 Augustus 2007

na een heeeele lange tijd..

24 Mei 2007

Goeiendaaaaag

16 April 2007

Eindelijk!
Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 61558

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: