Galway + reunie - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Galway + reunie - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Galway + reunie

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

12 September 2007 | Ierland, Dublin

Hoi luitjes!

Daar is ik weer. Nu is het alweer ffkes geleden, dus werd het maar weer eens tijd om ffkes de site bij te werken. Een paar weken geleden ben ik weer eens richting Nederland gegaan. Op vrijdag ben ik toen 's avonds aangekomen en na eenmaal een uurtje thuis te hebben gezeten, kwamen de eersten alweer langs om mij vervolgens mee te nemen naar de stad om een biertje te drinken. Dat sloeg ik natuurlijk niet af! Rond een uurtje of 2 was het wel weer welletjes en zijn we naar huis gegaan, want het werd een druk weekend. Zaterdagochtend ffkes uitgeslapen en naar Wilemstad gereden, want ik had (met voorbedachte rade) nieuwe surfspullen nodig vond ik zelf. Ik heb alweer 10 maanden de kriebels om te gaan surfen, maar met de spullen die ik had schoot het niet op in Ierland (en dat lag trouwens nog in NL) dus samen met mijn paps de auto ingedoken en kwam met een nieuwe 2e hands set thuis. Het inpakken viel trouwens niet mee om het zo compact mogelijk mee te krijgen in het vliegtuig. Toen we thuiskwamen hebben we nog snel ff gegeten en zijn mijn vader en ik nog even bij een paar garages wezen kijke voor een andere auto, maar er zat niet veel tussen. Daarna weer richting huis en na nog ff heel snel wat na binnen gewerkt te hebben werd het tijd om naar Schiphol terug te keren. Nou ja..... Niet helemaal, we gingen met 'the gang' van Kos naar Zwanenburg voor een vakantie reunie. Het was daar KEIgezellig en we hebben weer ouderwets veel lol getrapt. De heenweg werd ik nog lekker overgoten met bier door de jongens achterin die een treetje hadden meegenomen ter ontspanning. De bejaarden die ons inhaalden of de mensen bij de mac (waar we ff een tussenstop hadden) zullen nog wel weten waar deze boeren vandaan kwamen, want overal werd alles bekend gemaakt met Breda bier. Eenmaal aangekomen lekker gegeten, gedronken en beetje bijgepraat. Ik was een keer de BOB dus voor mij zat drinken er niet in, wat voor velen tegenviel (aangezien ik bekend stond als DE alcoholist). Maar ook ik kan zonder hoor hahahaha.

Rond een uurtje of half 5/5 uur was het wel weer tijd om te vertrekken, want een paar van de jongens moesten om 10 uur alweer op het voetbalveld staan.....Wat uiteraard niet echt soepeltjes zou gaan haha. Zondags ben ik nog even wezen kijken naar die suffe koppen van een stel zeer brakke mensen. (He Feno,Beck's en Kast?) Na nog een paar biertjes te hebben gedronken in de kantine daar werd het weer tijd om terug te gaan naar huis om ff me ma gedag te zeggen en weer richting Schiphol te gaan. Nu wel met het vliegtuig weer naar Ierland. Kortom een gezellig weekend!!!

In de tussentijd is er niet veel bijzonders gebeurd, behalve dat we afgelopen weekend naar Galway zijn gegaan. Voor de mensen die dat niet weten... De andere kant van Ierland (westen) Dat was weer een hele belevenis! EN JULLIE MAAR KLAGEN OVER OPENBAAR VERVOER!!!!! 's Morgens wilden we de trein om 08.40 pakken, maar die scheen niet te rijden. Nou ja... Een aantal plaatsen verder, dus er werden bussen ingezet. Gelukig hadden we een aardige chauffeur. Iets te aardig, want alle mensen die hij kende zette hij thuis af in the middle of nowhere. Na eenmaal 100 km verder te zijn afgezet bij het station kwam het volgende probleem... De trein die stond te wachten op ons was al een uur eerder vertrokken, want er waren al 3 bussen gekomen vanuit Dublin en hadden niet nog een bus verwacht. (waarschijnlijk omdat ie iedereen thuis heeft afgezet) Na een half uur overleg met het managment kwam er nog een tourbus waar we uiteindelijk in mochten. Uiteindelijk zijn we om 1 uur aangekomen in Galway (normaal gezien half 11/kwart voor 11) We waren van plan naar de Cliffs of Moher te gaan (of de Clit van Moher door ons genoemd), maar de laatste bus daarheen vertrok om 12 uur en waren wij dus een uurtje te laat.
Verder hebben wij ons dan maar vermaakt in Galway zelf. Goed te doen!! Een leuk plaatsje en het weer werkte ook mee. Het zonnetje scheen en we hebben lekker veel rondgelopen. Ook was er een of andere benefietloop waar we in terecht kwamen. Iets van 2000 mensen in witte shirtjes die als debielen een soort Nijmeegse vierdaagse gingen lopen voor een goed doel. We hebben uiteraard een stuk meegelopen en een beetje lol getrapt. Na 5 km zijn we omgedraaid en hebben we een andere route teruggepakt. Eenmaal weer in het dorp aangekomen zagen we het eigenlijke doel van de loop. Zo zat mogelijk de pub uit rollen! De helft van de witte shirtjes zaten op het terras te genieten van een biertje en de een na de andere gingen wankelend, danwel vallend richting hum huisje. Wel leuk om te zien trouwens! Daarna hebben we nog een rondje gelopen in het stadje zelf. Na nog een uurtje in het park van het zonnetje te hebben genoten was het weer tijd om de trein terug te pakken. Gelukkg ging die reis wel goed en waren we rond 10 uur thuis. Wel een geslaagd dagje, maar volgende keer maken we er gewoon een heel weekend van.

Verder is er deze week niet veel meer gebeurd, maar als er weer dingen gaan gebeuren of we hebben weer belevenissen in dit natte landje (behalve deze week!!) hou ik jullie wel weer vaker op de hoogte.

Auf Wienerschnitzel!!!!

Bono