~Bepaalde Ieren sporen nie! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu ~Bepaalde Ieren sporen nie! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

~Bepaalde Ieren sporen nie!

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

08 November 2006 | Ierland, Dublin

Heey menskes!! Het is alweer eventjes geleden dat ik jullie op de hoogte heb gehoude, maar bij deze maak ik het goed. Sorry, maar dit zal wel weer een lang verhaal worden, dus jullie zijn bij deze al gewaarschuwd!! Zoals sommigen van jullie weten is afgelopen vrijdag tijdens mijn kamerjacht in het hostel mijn laptop gejat. Flink balen dus. Ik naar de receptie (was niet de enige in onze kamer bij wie iets gejat was) en ze lachten mij uit, omdat ze mij niet geloofden. Dus ik redelijk over de zeik gegaan. Ze was namelijk te lui om de politie nog een keer te bellen voor een aangifte binnen een uur. Mij leek het dat ze daarvoor betaald werd, maar een beetje synidche en sarcastische opmerkingen kon dat vrouwke nie echt hebben denk ik. Dus volgende morgen maar vroeg ingepakt en op kamerjacht gegaan, want op dat moment wilde ik daar gewoon weg. Ik zat net met mijn ouders te bellen en vond een advertentie op internet van net anderhalf uur oud met een aangeboden kamer. Ik een afspraak gemaakt om te komen kijken en 2 uur later wezen rondsnuffelen. Toen alles bekeken was, was de vraag of ik er al die dag in wilde gaan. Beter kon gewoon dus niet, dus ik de bus gepakt en mijn koffer gehaald. Nu zit ik dus 20 minuutjes lopen van mijn werk af en er ligt een soort Barones tegenover mijn werk. Het enige verschil is dat de 3e verdieping bovengronds is en de rest ondergronds. Ook zit daar trouwens een bios in met 15 zalen. Ik heb nog geen film gepakt, maar dat zal binnenkort nog wel een film pakken. Dus ik kan op dit moment nog niet zeggen of het wat is. Ook kan ik vanuit mijn slaapkamer de supermarkt zien. Echt wat voor Peet, want hij is 3x zo groot als de Super, dus mam.....Als je je uit wil leven..... :-D Foto's heb ik al wel gemaakt en komen er zo snel mogelijk op, want ik heb nu mijn kabeltje nie bij en ben net klaar met werken. Vandeweek in de pauze dus ffkes. Over werk gesproken.....Keigezellig! Op dit moment ben ik het broekie van de groep. We hebben een training van 2 en halve week voordat we aan de slag mogen. En best lekkere werktijden. Laatste dat ik klaar zou kunnen zijn is 5 uur. We hebben nu nog niet echt veel gedaan op die training, behalve dat ik nu aardig wat weet over factureringen, mogelijkheden van verzenden en internationale regeltjes. Dus als jullie wat via UPS willen versturen....Doe da nie!!!! Haha, geintje, maar je heb dus binnenkort kans mij aan de lijn te krijgen. Nu weer terug naar mijn vrije tijdsleventje in Dublin. Zaterdag zou ik eigenlijk een bijeenkomst hebben in de pub met collega's om kennis te maken, maar op dat moment kreeg ik de sleutel. En gelijk daarna 14 halve literblikken van mijn huisbaas (die 24 is) om het te vieren dat hij niet meer alleen in het huis zat. Dat was dus even flink doortanken en zou ik niet echt heel bij de pub aankomen. maandag vroeg hij (mijn huisbaas) of ik even mee wilde gaan om nog een paar dingen te halen en hem te helpen sjouwen met potten en pannen. Ook moesten we mijn jas nog ophalen bij een vriend van hem die er zaterdag ook was en hem geleend had, omdat het te koud was. Toen we bij die vriend thuis aankwamen en de hele familie erbij zat hebben we aardig gelachen en werd ik verplicht te drinken. Uiteindelijk is er niks meer gekomen van die potten en pannen en ben ik om half 6 's morgens in slaap gevallen. Pijnlijk was dat om kwart voor 7 mijn wekker ging om te gaan werken. AAAHHHHH. Lang leve de espresso!!! Ik was heel de dag gaar, maar gelukkig niet de enige. De helft van onze groep beginners heeft al aardig het Ierse beleid overgenomen en dat is....de Pub!! Daarom hebben ben ik gisteravond maar op tijd naar bed gegaan. Na de wedstrijd van Celtic die overigens via penalty's verloren heeft. Wie kan mij trouwens vertellen wat NAC heeft gedaan?? Ik weet dat AJAX vandeweek met 3-0 heeft gewonnen. (Fanatieke ajax supporters hier) Nu zit ik hier (in pak) en ga zo stoppen, want ik ga zo lekker Hollands koken. Zoals jullie gewend zijn. Ik zal mijn menu van vandaag dan ook maar even opschrijven voor mijn oudste zusje. Bloemkool met aardappels en worstjes. Eigenlijk een beetje hetzelfde als in Australie, want ook hier wil ik het niet te duur houden haha. Heb tenslotte nog geen salaris gehad he? Ook wil ik iedereen eventjes op de hoogte brengen dat ik eventjes onbereikbaar ben, aangezien mijn batterij leeg is en er bijna geen oplaadpunt is voor mijn telefoon. als er wat is, stuur dan een mailtje. Ik zal morgen in de pauze eventjes kijken voor een ander telefoontje, maar dan met Iers nummer en die ik ook zonder laptop gewoon op kan laden. Ik wens jullie nog een prettige avond en geniet van Liverpool, bier, vrouwen!! (ik ook) Over vrouwen gesproken trouwens!!!! Karsjes??? Jou ma had geen gelijk over Ierse meiden hoor ;-) uit ervaring. Ze zijn trouwens ook echt niet allemaal roodharig mensen en echt niet lelijk. Ik verwen mijn ogen dus wel. Nu ga ik echt weg en lekker mijn Hollandse prakkie koken.

Groetjes allemaal!!!!!