DAAR IS IE WEER!!!! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu DAAR IS IE WEER!!!! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

DAAR IS IE WEER!!!!

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

02 November 2006 | Ierland, Dublin

Jaaaa mensjes!!!

Eindelijk na al die mailtjes te hebben gekregen en msn gesprekken afgelopen half uur, begin ik weer eens aan een site.

Na een lange tijd niks meer te hebben gedaan, behalve werken, vond ik het wel weer tijd worden om weer eens op pad te gaan. Ik dacht het maar gelijk eens goed aan te pakken en de rijd in Dublin (en omgeving) te verblijven en te gaan werken bij UPS. Even voor de duidelijkheid (waren een aantal ex-collega's,familie en vrienden) het is UPS en niet UPC :-P:-P. Ik ben niet van het internet gebeuren binnen Nederland haha. Ik zal eens gaan beginnen met de voorbereidingen, feestjes en de reis. (in die volgorde?)
Om te beginnen kwam ik nog geen 5 maanden geleden terug uit Oz (Australie voor de 50+ers onder ons) en ben gaan werken bij T-Mobile. Ondertussen had die ouwe vader van mij een landelijke vacature gevonden in de krant en zei dat ik maar moest gaan reageren. Ik gedaan met de gedachte dat het meer een geintje was en ik toch nooit van z'n leven aangenomen zou worden. Niks bleek achteraf minder waar, want ik werd al gauw uitgenodigd voor een gesprek en aangenomen. Toen moesten we de dingetjes gaan regelen. Kleding passen, want jah, er zat 1 'nadeel' aan en dat was dat meneertje hier in pak moet vershijnen. Laat ik die nou net NIET hebben hahah. Dus snel alles ingekocht en een paar dingetjes geregeld, zoals verzekering en abonnementen opzeggen die ik nog had lopen. Maar.....(Hoe kan het ook anders?) Nog geen overnachtingsplek. Vorige week donderdag en zaterdag begonnen de eerste afscheidsavondjes al. Nog even flink in de olie gelegen (in normaal Nederlands, flink gezopen) Na afgelopen zaterdag flink afgelebberd te zijn ben ik maar eens begonnen (eigenlijk eerder mijn moeder) met de eerste spulletjes klaar te leggen. Dinsdag nog eventjes naar een verjaardag geweest en de eerste helft van de koffer ingepakt. Gisteren was mijn laatste werkdag en ook weer flink afscheid genomen en verwend. (Vooral Martine en Cindy ;-) ) Daarna moest ik naar huis racen om mijn kop nog te maaien, danwel knippen. Niet met een heggenschaar deze keer gelukkig, je weet maar nooit bij de 'tokkies' thuis he?? Tijd voor eten was er eigenlijk niet eens, want ik was nog maar amper klaar met geknipt worden en de eerste mensen stonden alweer voor de deur om afscheid te nemen. (Sommigen hebben iets van 4/5 keer afscheid genomen in de laatste week, he Koen??) Maar ik had nog een probleempje.... Ik moest mijn koffer nog verder inpakken en overdag ben ik 100.000 keer gebeld, omdat iedereen dacht dat ik de dag voor vertrek toch wel vrij zou zijn. NIET DUS!! Dus even de menigte bij mijn ouders gedropt (Sorry allemaal!!) en ondertussen bellend de rest in staan pakken. Nu is mijn vraag wie er nog steeds denkt dat een man geen 2 dingen tegelijk kan?? haha. Uiteindelijk dacht ik alles te hebben en ben met telefoon en koffer al bellend in de hand naar beneden gelopen. Bleek ik toch net mezelf bijna te moeten gaan afdrogen met wc papier!!! Was dus mijn handdoeken vergeten (oops). Na ook die nog ingepakt te hebben en nog een paar biertjes met de vrienden en vriendinnen te hebben gedronken zijn we maar af gaan taaien. Toen ging ineens om 5 uur mijn wekker. PIJNLIJK!!!!!! Met nog een duf hoofd eventjes ontbeten en ons ma gedag gezegd. Alleen mijn vader nog niet, want die bracht mij naar Brussel (al reed ik zelf haha) Daar aangekomen nog ff gedronken en gerookt als een ketter :-D (En ik wilde nog stoppen....geintje) daarna ook die lieve oude enge man gedag gezegd en aan boord gegaan. Het was maar een uurtje en 20 minuten vliegen (schijnbaar), maar ik heb weer eens de helft niet meegemaakt. Er was redelijk veel bewolking en niet veel te zien. Saai dus en na nog geen kwartier in de lucht te hangen ben ik in slaap gevallen. Helaas werd ik uit mijn dromen gehaald door een piloot die vertelde dat we onze riemen vast moesten maken omdat we gingen landen. Jaja, het was ineens bijna zo ver, mijn eerste voet op een eiland bodem. Ze hebben trouwens wel gevoel voor humor. bij het uitstappen zag ik op het toestel staan: Ryanair- 'bye bye Easyjet'. Na eenmaal langs de douane te zijn gelopen, die overigens geen zin had om te werken (iedereen mocht doorlopen zonder op de paspoorten te kijken) even rondgekeken voor een buskaartje richting de stad. In de bus was ik nog niet weggeweest leek het, want ik zat bovenin een dubbeldekkersbus met nog 14 andere Nederlanders. Allemaal mannen die de 'vrouwkes' hadden thuisgelaten en ff flink aan de zuip gingen. Uiteindelijk ben ik bij het eindpunt uitgestapt en het eerste wat ik tegen kwam was, ja hoor.... een gebouw met in koeieletters HEINEKEN. Wat is ons landje toch wereldberoemd he?? Na een uur rondgewaggeld te hebben met mijn koffer door Dublin ben ik aangekomen bij een hostel. Ik zit op dit moment in de wijk Temple Bar. Zegt genoeg waarschijnlijk.....juist, alleen maar pubs haha!! Heeft dat ook een reden?? Ja, ik hou van gezelligheid en ben te lui om te lopen. Verder vermaak ik mij de eerste komende uurtjes,dagen,weken nog wel, want er is nog genoeg te zien. Ik ga zo maar eens stoppen, want het is hier half 2 en ik moet nog eten. Er is overigens weer een uur tijdsverschil. Gelukkig geen 10 uur net als in Australie, maar 1 uur. Dus als het bij jullie 2 uur is, is het bij mij 1 uur. Ik ga zo maar eens een rondje lopen, en een beetje gratis touren met mij cityhopper pas. Ook ga ik zo maar eens beginnen met foto's maken, anders is de site ook maar zo kaal. GROETJES!!!

P.S. Het weer is hier: Droog en 17 graden..... Zweten in de bilnaad dus, als je een winterjas en een trui aan hebt :-D

Tot Sinas!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Ierland

Recente Reisverslagen:

17 November 2007

tijdje terug

12 September 2007

Galway + reunie

05 Augustus 2007

na een heeeele lange tijd..

24 Mei 2007

Goeiendaaaaag

16 April 2007

Eindelijk!
Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 61714

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: