Tomatenplukkers slaan door - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Tomatenplukkers slaan door - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Tomatenplukkers slaan door

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

07 April 2006 | Australië, Bundaberg

Door onze verslaggever:

Ben Hamelink

Vrijdagmorgen jongstlede, is er een vreemde sfeer ontstaan in Bundaberg. De tomatenplukkers krijgen het steeds zwaarder naarmate de dagen verstrijken."De eersten zijn al ontslagen en iedereen krijgt steeds meer last van de pijntjes," aldus Jill Marissen. Vreemdgenoeg was iedereen aanwezig op het 'slagveld' , zoals het tegenwoordig door de werknemers wordt genoemd. De dag begon zoals elke andere dag met een half uur wachten op de lokale bevolking die komt plukken. "De bus vertrekt altijd veel te vroeg" , zeggen Bennie en Esther met een duf hoofd. Naarmate de ochtend verstreek zijn de meesten wel wakker geworden en is de sfeer uitermate vreemd. Normaal is iedereen redelijk vrolijk en sommigen zingen met hun eigen muziek mee (wel vals!!) Maar wat er vandaag echter gebeurde, sloeg echt alles!!! Mijn telefoon wordt sinds een aantal dagen gebruikt als MP3-speler en kan iedereen dus mee luisteren. Toen ik uiteindelijk aankwam bij de liedjes van Jan Smit, Andre Hazes en Frans Bauer, waren de buitenlandse backpackers uitermate enthousiast!! Dat moest ik vaker afspelen en ze zongen aan het einde van de ochtend met alle liedjes mee (voor zover het Nederlands verstaanbaar was ) Het was een ware karaoke happening geworden op het slagveld. Iedereen was doorgedraaid!!!! Morgen staat er niets anders op het programma dan gebruikelijk, dus gewoon weer vroeg eruit,werken en waarschijnlijk weer zingen. Het wordt dus steeds vreemder in deze plaats in Australie, maar het wordt er niet minder gezellig op haha!!! Vanavond gaan de doorgeslagen mensen naar het centrum om hun pijn te verzachten door middel van alcohol. Ook wordt er afscheid genomen van ex-collega's Vinnie (Vince) en David. Die moeten helaas morgen het land onverwachts verlaten wegens medische redenen. (Geen drank, maar iets thuis gaat niet lekker met een kindje van 8 weken...ligt op sterven) Dat is helaas wat minder goed nieuws. We zorgen nog even voor een spetterend einde voor hun in dit land dan. Verder wil ik bij deze mijn oprechte excuses aanbieden over de evt. schokkende teksten die de site gisteren bevatte. Niet dat ik er nu iets van meen, maar het staat wat netter tegenover de mensen die zich er prettiger bij voelen als ik mijn excuses aanbied. Wat ik wel meen, is mijn excuses aan mijn ouders, die ik op deze manier heb in moeten lichten over het feest. Het had erger gekunt hahahahah!!!! Verder hebben we niks te melden, behalve dat er straks weer een aantal foto's bij komen.