bloed, ,zweet en relaxen - Reisverslag uit Te Puke, Nieuw Zeeland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu bloed, ,zweet en relaxen - Reisverslag uit Te Puke, Nieuw Zeeland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

bloed, ,zweet en relaxen

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

15 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Te Puke

Hier ben ik dan weer. Iedereen een fijne pasen gehad en fijn de eitjes geschilderd of gezocht? Ik heb mijn eitjes natuurlijk gekleurd. Heeft iedereen ook nog een fijne koninginnedag gehad met rijkelijk vloeiende alcohol? Hier is in de tussentijd niet veel veranderd. Ik werk nog steeds in het pakhuis en werk lekker lange dagen van 12 uur of langer.

Met het paasweekend waren we vrij en zijn we naar de heet-waterbronnen gegaan in het Coromandel gebied. Stukje richting het noorden dus. Hier hebben we op het strand kuilen gegraven om vervolgens vol te laten lopen met zeewater dat verwarmd werd door de bodem. Alhoewel... Ik heb mijn Duitse huisgenoten laten graven, aangezien zij er bekend om staan dat ze er meer ervaring mee hebben dan Nederlanders. Dus na een half uurtje te hebben toegekeken, werd het tijd om met mijn geïmproviseerde badmuts in de kuil te gaan dobberen. Dat gaf uiteraard wel wat bekijks. Misschien verklaren de foto's in de toekomst waarom.
De volgende dag hebben we afscheid genomen van een van onze Duitse vrienden, want die besloot een 'hula hula' cursus te gaan volgen in Tonga. Niet dat er iets dergelijks bestaat. Na hem af te hebben gedropt in Tauranga, hebben we in het zonnetje nog wat rondgehangen in het centrum vanwege het jazz festival. Ook hier kennen ze dat en lijkt het erg op die van ons in Breda. Daarna besloten we om voor de verandering richting mt. Manganui te gaan. Dit keer niet voor het strand, maar om de 'berg' zelf te beklimmen. Hoog is het namelijk niet met zijn 354 meter en dus waren we al na drie kwartier via slingerweggetjes en tussenstops bij de top. Daar aangekomen, waren er drie mannen aan het parapenten. Moest gelijk aan mijn oudste zus denken in Frankrijk.
Na wat foto's te hebben gemaakt en wat relaxen op de top werd het weer tijd voor de afdaling. Dit ging een stukje sneller, aangezien we rennend bergafwaarts gingen. Eenmaal zo goed als beneden, kon ik het niet laten om de wollige vriendjes te begroeten. Met andere woorden... Op schapenjacht met de broek op de enkels, want ja, waar kan het beter dan in Nieuw Zeeland? Ik was niet snel genoeg, dus ze wisten voor de verandering, net als in Ierland, te ontkomen. Hopelijk krijg ik nu geen wnf of andere dieren organisaties achter me aan. Ze zijn nog vrij en in goede handen :-) daarna begon de gewone werkweek weer.

Twee weken geleden hebben we onze 'buren' uitgenodigd voor onze zelfgemaakte bbq. Ze slapen namelijk in het andere huis op hetzelfde terrein als ons.
Eerst een flink kampvuur gestookt en vervolgens, toen de vlammen verdwenen, de roosters erop gegooid en met wat biertjes een heerlijke bbq gehad. Daarna weer het kampvuur opgestookt en tot middernacht heerlijk zitten bomen met de backpackers. Een iets andere koninginnedag dan vorig jaar, maar een beetje verandering kan nooit kwaad natuurlijk ;-)


Vorige week zijn ik en mijn Franse huisgenoot richting Rotorua vertrokken. Hier ben ik in januari ook geweest met Bicker voor een Mapei avondje. Nu was het tijd om de boel op het gemakje te gaan bekijken. Het was verdacht rustig, maar het bleek dat ze ook hier moederdag vierden en dat het hier nog populairder is dan in ons eigen landje. We hebben in de tuinen bij het museum rondgehangen en van het zonne genoten. Daarna zijn we via de winkelstraat en de straat met eettentjes met Latino live muziek (deed me aan midden amerika denken van de reis vorig jaar) richting het meer gelopen. Daar aangekomen bleek er een markt te zijn waar we even hebben gekeken en daarna hebben we wat gedronken aan het water.
Toen dat eenmaal achter de rug was, besloten we nog de bergen in te gaan.
Het was al aan het eind van de dag, de de zon werd al wat zwakker. Maar aangekomen bij een van de omliggende heuvels hadden we mooi uitzicht over Rotorua. Hier was een restaurant met uitzicht over het meer en de stad. Ook hadden ze een enorme stier en wat herten. Toch nog even wat foto's gemaakt. Na nog een stuk van een uur over een pad te hebben gelopen hoopten we op mooier uitzicht op de top.

Helaas was het enige dat wij daar te zien kregen een televisie mast omgeven door bomen. En dat terwijl er een mooie zonsondergang aan brak. Dus terug naar beneden gerend en op zo'n 40 meter lager (en weer in de buurt van het restaurant) konden we alsnog de zonsondergang fotograferen. Helaas niet met de stad op de achtergrond, maar met het meer. Toch nog een leuk alternatief.

Daarna werd het weer tijd om te werken. Gisteren zijn we richting het strand gegaan. Vreemd om de zee in te duiken wanneer het winter is en je nog bijna elke dag in kortweg broek en t-shirt of een best kan rondlopen. Gisteren avond hebben we lekker onder het genot van Jamaicaanse rum lekker rond het kampvuur zitten dineren. Dat hadden we wel verdiend vonden we,na een week werken waarvan twee dagen van 13 en 15 uur werken. Vandaag staat er weinig op de planning. Mischien een kijkje nemen bij de watervallen hier in de buurt. Ik heb deze namelijk nog niet gezien. En misschien jullie eindelijk weer eens verblijden met foto's.

  • 15 Mei 2011 - 10:22

    Lieke:

    Ha die ben,
    wat een hard werkend leven lees ik.. haha, genieten lukt je nog steeds bedoel ik dus!
    Enjoy! en ik ben toch wel benieuwd naar de fotos van je badkuip ehh kuil...

    xx

  • 16 Mei 2011 - 09:27

    Petra:

    Hé lief pieleke! Wat een leuk verhaal weer zeg! Volgens mij blijf je nog goed 'in shape'! Genoeg beweging; zowel met de benen als de 'hefbeweging' met de arm! Proost! Doe je voorzichtig met al die bergwandelingen!!! ;-) (ja putje, ik doe voorzichtig!!!). Geniet knul!!! xxxxxxxx

  • 19 Mei 2011 - 20:26

    Ben:

    Hallo luitjes! Natuurlijk vermaak ik me hier nog! Hoe istie aan die kant?? Kun je het nog steeds volhouden met Timmie?? :-)

  • 30 Mei 2011 - 02:54

    Johan:

    Hoi Ben,

    Even wat later dan gebruikelijk, heb het bijzonder druk gehad de laatste weken zowel met werk als prive, mijn Moeder heeft aangegeven te willen verhuizen en we zijn dus op zoek geweest naar een geschikt appartement, en dat kost veel tijd!
    Maar dat zal ik niet geheel op deze pagine gaan uitwijden.
    Ben met mijn nichtjes 2 weken geleden bnog een lang weekend in Stockholm geweest en ga aan het eind van deze week een weekje richting het zuidoostelijk deel van Polen, weersvooruitzichten zien er goed uit dus dat beloofd weer een leuke trip te worden.
    Wat een prachtig verhaal over de "kuilen" op het strand, ik ben daar zelf ook geweest en heb daar ook heerlijk in het water gelegen, heb het verhaal net aan mijn nachtdienst collega van "duitse" laten lezen en zelfs hij kon er smakelijk om lachen!?
    Ik wens jouw weer alle succes en veel plezier maar dat zal vast wel lukken, ik zal je binnenkort even een mail sturen, ik ben van plan om aan het eind van het jaar, als mijn verlof van Kerst en Oud en Nieuw goed gekeurd richting Australie en/of NZ te gaan!?

    Groetjes vanaf Schiphol,

    Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 61644

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: