Fijne kerst gehad? - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Fijne kerst gehad? - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Fijne kerst gehad?

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

27 December 2006 | Ierland, Dublin

Haaai allemaal!! Allemaal fijne kerst gehad?? Hier in ieder geval wel. Het is weer effe geleden, dus werd het maar weer eens tijd een verhaaltje te schrijven. De afgelopen paar weekjes zijn er een paar dingetjes gebeurd. Niet veel anders dan anders, gewoon weer zuipen hahaha. Ook ga ik weer verhuizen, omdat er 2 weken geleden weer wat uit mijn kamer is verdwenen. Als het goed is vertrek ik komend weekend naar een stel collega's, aangezien zij nog een 2 persoonskamer over hebben. Lekker weer diagonaal liggen zonder!! uit bed te flikkeren hahha. De kerst hier leek een beetje op carnaval van een paar jaar geleden. Als ik zeg fietsen (Koen) weten sommige mensen wel hoe laat het was. Vrijdag zijn we weer met z'n allen de pub ingedoken aan de overkant vna het werk. Eenmaal thuis aangekomen in de vroege uurtjes ben ik mijn bed ingedoken om vervolgens zaterdag rustig naar de stad te gaan. Onderweg kwam ik Vincent tegen (collega) en zijn we even wezen poolen en vervolgens weer aan het bier gaan zitten. Daarna zijn we even thuis gaan eten en om gaan kleden, want we hadden al de plannen om met een aantal collega's uit te gaan. Eenmaal in de stad viel het na 4 kroegen toch een beetje tegen met de drukte en zijn we weer richting onze vertrouwde pub gegaan in de wijk. Voor de jongens is het hier goed uitgaan! Alle meiden lopen er hier bij alsof het 30 graden is. Je krijgt het er koud van als je het ziet....of juist heet!! Laten we niet te ver afwijken trouwens haha. Na tot in de vroege uurtjes door te zijn gaan zakken, zijn we uiteindelijk bij mijn collega thuis beland en hebben we nog heerlijke wiskey cola op. Ik was niet echt meer in staat om nog naar huis te lopen eigenlijk. Zondag zijn we met 15 collega's bij iemand thuis gaan eten en koken. Beetje een Amerikaanse stijl, want iedereen nam zelf iets mee. Met name alcohol. Jullie raden waarschijnlijk al wat er die avond gebeurde. ook toen bleef ik niet nuchter . Het was heel gezellig!! Voor zover ik me kan herinneren dan......Aardig gelachen en dat shirt van Maarten kreeg toch weer veel commentaar ;-). Ook die avond werd het lastig naar huis waggelen en ben ik dus weer bij 1 of andere collega in huis beland. Maandag wilde ik het rustig aan doen en hebben we allemaal een halve dag geslapen. De winkels waren allemaal dicht en het enige wat we eigenlijk hadden was bier en Wiskey.....Jah, dan moet je wel he??? Dinsdag ben ik lekker gaan werken :-S. Met een zatte kop om half 7 naar huis gaan lopen om nog even om te kleden en te douchen. Ik had voor douchen geen tijd, dus maar een flinke overdosis deo. Daarna teruggerend naar mijn werk en ik ben nog steeds verbaasd hoe ik op tijd ben gekomen. Om 2 uur begon ik nuchter te worden van het weekend en nar 18 telefoontjes over een hele dag viel ik in slaap. Let wel....op het werk! Het was zo rustig, aangezien wij overbemand waren en Nederland niet werkt op 2e kerstdag en alleen Belgie. Stomme eigenwijze Belgen ook altijd he?? Geintje!!! Af en toe werd ik wakker geschud door een harde pieptoon in mijn oor en een of andere belg die wilde weten of we open waren. Na een half uurtje geslapen te hebben in totaal voelde ik me ietsje beter, maar dat werd minder toen ik gisteravond thuis was. 5 uur slapen in een weekend is niet veel, dus moest ik eventjes de schade inhalen. Lig ik net te slapen, komt me zatte huisbaas thuis en staat lekker een half uur op de deur te bonken. Heerlijk zo'n vent ;-). Uiteindelijk ben ik maar even naar beneden gegaan om hem tevreden te stellen en nog een biertje gedronken. Vanavond dan maar eens echt de schade inhalen en lekker slape!! Mocht ik niks meer hebben gemeld voor oud en nieuw.... GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL!!!! Voor de vragen over foto's..... ze zijn onderweg, moet er nog een paar van een collega krijgen en drop alles er in 1 keer op. Zien jullie mijn collega's,werk,buurt en de pub!! Mijn nieuwe huis komt er dan ook maar gelijk bij te staan, oke??

Allemaal de beste wensen!! P.S. Aan de late kant...... GEFELICITEERD PAULUS en Myrel. Beter laat dan nooit he??? was namelijk ook niet echt in staat om te type hahaha.

Groetjes,
XXX