Is ik weer - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu Is ik weer - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Ben Hamelink - WaarBenJij.nu

Is ik weer

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

13 Januari 2010 | Mexico, Oaxaca

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer om jullie even op de hoogte te brengen en jullie eventjes de oogjes uit te steken haha. Gisteren zijn we aangekomen in Oaxaca (Uitspraak wagaka) Een gezellig koloniaal dorpje met leuke terrasjes. Helaas wel de enige terrasjes die we voorlopig deze reis kunnen verwachten, want voor de rest is het meer binnen drinken dan terrassen. Dus een tip voor Brabanders in de toekomst. Vertegenwoordig uzelf en zorg dat de tafeltjes en stoeltjes buiten komen te staan!
Gisteravond hebben we even rondgelopen op de plaatselijke markt en hebben we eventjes sprinkhanen geproeft. Ik moet zeggen dat je bijna alleen de kruiden proeft en een beetje zurige nasmaak, maargoed, je moet alles een keer geprobeerd hebben. Vsnmorgen zijn we met de bus naar Monte Albán gegaan. Het was wel wat frisjes (graadje of 12 en flinke koude wind) maar het uitzicht was geweldig! In de hooggelegen bergen zagen we nog aardig wat opgravingen van Tempels. Ik zal deze keer wat foto's toevoegen, maar ik waarschuw alvast; ik kan er maar 25 op zetten en ik zit nu al op de 350 foto's en ik ben nog niet eens op een kwart van de reis. De mooiste bewaar ik natuurlijk voor tuis om jullie effe zoet te houden muahah. In de middag zijn we Oaxaca zelf nog even in gedoken en hebben we nog een terrasje gepakt in de zon. Jammergenoeg begon het wat bewolkt te worden, zodat we even bij een Mexicaans tentje naar binnen moesten duiken. 1 ding is echt top hier en dat is de (ice) cappucino! heerlijk spul!!
Voor morgen staat een ritje van 615 km met de bus op de planning. Dit is een van de langste tochten, dus van 7 tot 7 uur bakken in de bus met veel bochtwerk. Ik zal deze keer eens mijn filmcamera gaan gebruiken en gewoon op het dashboard leggen, zodat het thuisfront spontaan wagenziek kan worden als ik de verhalen moet geloven. Ik heb er in ieder geval zin in, want de dag erna gaan we varen in de Sumidero kloof en ein delijk de echte temperaturen tegemoed hahaha.

Groetjes allemaal!!

  • 13 Januari 2010 - 08:37

    Fan:

    Waar zijn die foto's nou? Ik wil foto's zien!!!!
    Getver...Sprinkhanen...zonder chocoladesaus??? Doe mij dan die ice cappucino maar!!! Ik wens je veel plezier met je reisje vandaag. Op RTV-Noord Holland heb je iedere dag een programma (rondje om) waar bij ze ook een camera op het dashboard leggen en weer eens een middle of nowhere plekje in N-H laten zien. Misschien kun je dat bandje van 7 uur is insturen. Stoppen ze misschien is met dat suffe programma! Vaarse in die kloof en geniet van de lekkere temperaturen (op dit moment in Den Helder -5.1...brrrrr)Liefs je zusje

  • 13 Januari 2010 - 10:05

    Hans:

    Ha, zoon van me.
    Kon je ook nog wat anders proeven dan die exotische sprinkhanen? Kakkerlakken of zo, slangekoppen of spinnenpoten? Lijkt me leuk om eens te proberen.
    Temperatuur is nog eventjes wat minder, begrijp ik, maar dat komt best wel goed. Gebruik elke keer maar hetzelfde bandje om de busreis mee op te nemen, dan worden wij alleen maar wagenziek van het laatste uur. ha,ha. Wij hebben het nog steeds naar ons zin op vakantie. Peet heeft zelfs al een paar keer gewonnen met darten. We zijn gisteren even de stad ingeweest. Goed hé van ons. Vaar ze en geniet maar weer met volle teuge(n). Oh, ja. We hebben het klokkie uit de caravan bij de televisie staan met de mexicaanse tijd. Makkelijk. Met daarbij je reisroute. Kunnen we de boel bijhouden.
    Groet en xxx

  • 13 Januari 2010 - 10:32

    Peet:

    Ha Zoon!
    Lijkt me best vreemd van die krakende sprinkhanen in je bakkesje! Maar wel wat anders dan de vertrouwde lasagne van je mams! En inderdaad, je moet alles eens geprobeerd hebben! Ik denk dat ik vandaag spinnen ga vangen en op het menu zet:-) Vandaag zit je dus de hele dag te schudden in de bus. Dan moet je af en toe maar eens naar buiten zwaaien (wuiven) zoals de koningin dat doet: je weet wel, ik heb het je vaak genoeg voorgedaan!! Wij volgen je op de voet, net als je grote/kleine zus! Best leuk en spannend! Geniet maar verder pielleke! xxx

  • 15 Januari 2010 - 13:13

    Janneke:

    Hee gekkie! Ik zie dat je het erg leuk hebt daar.. niet dat ik wat anders verwacht had natuurlijk haha! geniet er lekker van want hier is het toch te koud.. Ik mis je hor! Kuss Janneke

  • 15 Januari 2010 - 15:59

    Mathijs:

    Maar goed dat je die extra week in Playa del Carmen hebt geboekt. 12 uur in een bus lijkt me echt vermoeiend. Veel plezier nog Zeeuwse tuinkabouter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca

Mexico, Belize en Guatemala 2010

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2010

vanuit San Cristobal

13 Januari 2010

Is ik weer

11 Januari 2010

Eindelijk een berichie!!

24 December 2009

Nog twee weekjes te gaan
Ben

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 61564

Voorgaande reizen:

07 December 2018 - 22 December 2018

Hakuna matata

10 December 2017 - 20 December 2017

Linda's verjaardag vieren

20 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Defi wind

10 Februari 2017 - 19 Februari 2017

Cabo Verde

02 September 2016 - 18 September 2016

Euroadtrip 2016

13 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Onze eigen Dakar 2016

01 November 2014 - 16 November 2014

Rondhobbelen door Oeganda

30 November 2010 - 01 Februari 2012

Nieuw Zeeland 2010-2012

25 November 2011 - 09 December 2011

Tonga 2011

07 Januari 2010 - 03 Februari 2010

Mexico, Belize en Guatemala 2010

02 November 2006 - 17 Februari 2008

Ierland

02 November 2005 - 27 Juni 2006

Australie 2005-2006

17 Februari 1986 - 02 November 2005

Link naar foto albums + Bezochte landen

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Back to Australia 2010

Landen bezocht: